• Kängu

Varför kollas inte mannen?

Jag undrar också, de vill inte kolla mannens spermier. Men kan man inte ha fel på kromosomerna, i bara spermierna?

De kollar inte mina hormoner heller, för de menar att jag ju blir gravid. Har någon av er som utretts haft fel på hormonerna?

/K

• Kängu

Hej!
    Jennie med ie. Tack för tipsen. Men det svåra är att vi varit hos 3 läkare, alla tycker mina homoner är bra, bara baserat på att jag lätt blir gravid och har regelbundna cykler, men den tredje ville i och för sig kolla hormoner dag5 i cykeln, men inte efter ÄL. Han ska nog kolla FSH tror jag. Kolla mannen vill de inte. Vet inte vad man ska göra, man kan ju inte tvinga dem.

Har någon tips om bra missfallsläkare i skåne?? Någon som kollar allt.

Var gick till en gyn som kollade upp mannen så bra?

Jag ahr fått progesteron från grav-plus, vid de två senaste graviditeterna, men om ägglossningen är svag kanske det är för sent.

/K

• Kängu

Hej!
    Jennie med ie, tack för tipset, men var hittar jag Dr Liedholm i malmö. på mas? Eller har/hade han egen klinik. Vad heter den?
    Jeppsson är på mas då, eller?

Ja, det verkar helt otroligt vad olika en sk missfallsutredning ser ut beroende på vem man går hos, detta gör ju att man känner sig osäkert på att man får rätt hjälp vilket gör att man känner sig dubbelt ledsen.

Tack,

/K

Svar på tråden Varför kollas inte mannen?