• Alvi

Naturist - varför?

Jag har spenderat varje sommar sedan jag var en liten halvmetare tills jag var en sisådär 15 år på en naturistcamping. Där spatserade folk omkring nakna, de lagade mat nakna, fikade nakna, solade badade och stod och diskade nakna.
    På våra fester (midsommar, kräftfest osv) var det naket så länge temperaturen och myggen tillät.

Jag reflekterade ALDRIG sexuellt över all den nakenhet jag mötte.
    Möjligtvis att jag konstaterade att "han hade väldigt lång snopp" eller "hon var rakad" men det var aldrig något sexuellt över det.

För mig ligger det en enorm frihet över att få och kunna vara naken. Av nån anledning ser man människor som totalt lika, hur man än ser ut. Det låter konstigt, men ju mindre kläder man har, ju mer lika inför varandra är man.

Jag är glad över min uppväxt på en naturistcamping och jag tror att jag har fått min positiva kroppssyn tack vare det. Jag vill visa Lilja att man kan bada naken och trivas med sin kropp och därför tänker jag försöka ta mig till ett naturistbad varje sommar.

Fråga gärna mer om det är nåt du undrar!

(Förresten, när jag var i den åldern då killar blev intressant, DÅ gick man gärna nära gränsen till "textil-stranden" bara för att man visste att det med all säkerhet var killar som kikade bort mot vår strand.... lite uppmärksamhetssökande sådär.... Men det har jag slutat med. )

• Alvi

Pallas: Javisst, "Textilare" är samlingsnamnet för alla som inte näckar på stranden...

Svar på tråden Naturist - varför?