• Shagwell

    Naturist - varför?

    Har bara en undran, varför vill man gå onkring och spatsera naken bland en massa främlingar? Jag kan inte förstå att det enbart skulle vara för att man vill känna sig fri, för visst fanken sätter väl fantasin igång...eller???
    Jag kan tycka det är nice med nakenbad och att sola naken men det triggar ju mig också! Dvs jag är inte obemärkt av situationen. Dessutom kan jag gilla att "visa" mig men samtidigt inte..det är väldigt paradoxalt!
    För mig är det sexigt och kan vara upphetsande, därför har jag svårt att se varför folk sådär rent allmänt helst av allt skulle vilja gå nakna jämt...

    Någon som vill förklara?

  • Svar på tråden Naturist - varför?
  • Shagwell

    Shagwell - valde namnet för det var en rollfigur som hette det i en film (Austin Powers film) Tycker det är finurligt och roligt..

  • Malibecka

    Naturist är en medveten livsstil.
    Sexsnusktankar förekommer troligen bara hos de som inte är naturister.
    Möjligen kan det kännas genant första timmarna men sedan ser man nakenheten som naturlig.
    Shagwell kanske tillhör dom som bara mött tanken i form av
    t ex skämtsamheter ( Herrar som deltar i leken hoppa bock måste fullfölja hoppen!) ?
    Är man ute efter att kittlas av erotisk spänning mellan könen ska man absolut inte bli naturist; hellre då gå med i någin frikyrkosekt.
    Många avstår från att klä av sig för att de är missnöjda med sin kropp
    men när man är med naturistsammanhang ser man ju snabbt att perfekta kroppar har inga andra heller.
    Välkommen att prova på nu när det är sommar och varmt!



  • Shagwell

    Alltså jag har inget emot nakenbad men på de ställen jag varit har det varit et väldans flörtande emellan sanddynorna, så antingen vart det extra glada naturister eller så vart de kanske ute efter annat...

    Vi ses bland sanddynor och hav!

  • Älskarlivet

    Okej

    För Shag betyder väl kn*lla på engelska och Well betyder bra..

    Så jag trodde dumenade "Kn'llar bra".....

    Ja det kanske bara är jag som läser ut sånt hahahaha

    Så nu ska jag inte störa tråden mer!

  • Shagwell

    Älskar livet:
    Jo det är precis vad det betyder Jag kn*llar bra, ha ha ha

  • Camsan

    Tja...när man tar på sig sina kläder tar man också på sig "sin roll". Enl en del naturister så möts man på lika villkor. Ingen ser vem som är rik, fattig, advokat, städare.etc. Alltså man möter människor utan att påverkas av fördomar .....kläder talar faktiskt väldigt mycket om vem vi vill vara...

    En tanke bara....

    Är inte själv naturist...men min far och hans fru åker gärna till naturst ställen när de åker på semester. Jag har lite svårt för att vara naken i alla situationer...men sola, bada är helt ok.

  • Malibecka

    Vad roligt - då har vi alla något gemensamt !

  • vicks76

    jag brukar inte springa naken på stranden...men jag har inget imot folk som gör det..nakenhet är naturligt och vi föddes ju nakna skulle jag hitta en bra nudist strand skulle jag säkert klä av mig...schysst med solbränna utan bikini streck

Svar på tråden Naturist - varför?