Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Handlar du kopior och plagiat av kända märken?

skåne tjej skrev 2008-10-27 21:54:38 följande:

T.ex billiga kopior av dyra märkesväskor på marknader, kopior av märkeskläder när du är i Thailand på semester, eller någon möbelkopia på ikea osv?Varför gör du det isåfall? är det för att du vill att det ska se ut som om du har råd med "orginalet", för att du bryr dig mer om kvantitet än kvalitet? eller varför?Jag har ytterst lite "kopior" hemma. Jag resonerar som så att har jag inte råd med Ralph Laurens skitsnygga vinterkappa så känns det bara "billigt" att åka till Ullared och köpa en snarlik kopia. Det är en viss känsla med äkta vara som kopior inte kan mäta sig med Sedan tycker jag att det är trist att en viss möbeljätte kopierar en unik design som någon skapat och valt att inte massproducera.Därmed inte sagt att man behöver vara miljonär för att kunna köpa äkta vara. men har man en basgarderob av kläder, skor och väskor i fin kvalitet så tycker jag det känns helt ok att köpa t.ex en billigare festtopp som inte är av så bra kvalitet.Det blir nog mindre shoppa, slit och släng om man väljer dyrare saker som man verkligen vill ha än om man impulsshoppar på H&M efter jobbet om dagarna.Det är ju bättre för miljön om inte annat
    Vad är det för kopior på designerkläder de säljer i Ullared och i vilken affär? Borde inte polisen vara uppmärksam på det isåfall? Jag trodde ärligt att "märkes"kopior endast såldes via internet och marknader inte i stora seriös affärer, de brukar sällan vara kriminella.
  • Virriga Vera

skåne tjej skrev 2008-10-28 12:19:22 följande:

Intressant blogg. jag håller med henne i hennes filosofi om att våga gå emot konsumtionssamhället. därför skrattade jag ganska gott då någon tyckte jag skulle köpa 3 par stövlar så att jag kunde byta varje år istället för att köpa ett par dyrare kvalitetsstövlar som jag har haft nu i fler år. och de blir som sagt bara finare och skönare med tiden
    Jag skall plocka fram mina 20 år gamla stövlar som är högsta mode nu, de är ingångna och sköna. Dottern har "lånat" skor som är så gamla som 30 år för de är snyggare och bättre kvalité än de som man kan köpa idag, så visst lönar kvalité sig. Jag har boots som jag tyvärr fick slänga förar året då vägrade skomakaren att lage dem mer, då hade jag haft dem i 15 år och de var lika snygga som när jag köpte dem, men totalt utslitna infrån.
  • Virriga Vera
    BebisensMamma skrev 2008-10-28 16:38:51 följande:
    amen shit... Vet ni ens hur mkt kopior som florerar i originalbutikerna?Många springer ju omkring med kopior fast de trott att de köpt äkta. Snacka patetiskt
    Varför är det patetiskt att bli bedragen? Varför är det patetiskt att bli drabbad av en kriminell akt? Hade jag visst att någon sålde kopior som äkta i en seriös affärskedja hade jag polisanmält dem på direkten. Finns inga ursäkter för bedrägeri.
  • Virriga Vera

racer x skrev 2008-10-29 09:51:37 följande:

Köpte ett par CK kalsonger som höll 1 tvätt sen hängde det trådar. Och dom ska väl hålla för mer än 30graders tvätt .Men så köper jag inte så värst mycket dyra märkeskläder. Har 2 plagg som varit dyrare, en lyle & scott pikétröja och en Tiger skjorta.Ari Gold skrev 2008-10-29 08:55:37 följande:
    Haha, har du läst tidningar dom senaste månaderna. Iaf Metro har skrivit om att det t om finns gråimporterad kläder i dom fina märkesbutikerna.
    Men betyder gråimporterad att det är kopior?
  • Virriga Vera

racer x skrev 2008-10-29 10:35:45 följande:

Visste inte vad jag skulle skriva. Menar att det finns rena kopior i dessa butiker.
    Som de säljer som orginal, om så är fallet så polisanmäl dem för bedrägeri.
Svar på tråden Handlar du kopior och plagiat av kända märken?