• racer x

Handlar du kopior och plagiat av kända märken?

Hmm, köper original om det går men i vettiga prisklasser. Har annat att lägga pengarna på än överdyra kläder.

Känner en som var i kina och köpte en peak jacka, som inte ens en som säljer peak kan se om den är falsk eller inte då den tydligen hade alla lappar och allt som sitter på dom som säljs här i sverige.

Men det säljs tydligen även kopior i dom riktiga butikerna.. Hoho snacka om att känna sig lurad bara för att det är en märkesbutik.
    Vet att en butik i stan har både vanliga och gråimporterade jack & ones jeans.

• racer x

Jäkla tjat om att det ska vara bättre kvalitet bara för att det kostar. Dom flesta märkena har garanterat ett bra påslag på priserna. Så tillverkningskostnaderna behöver inte vara mycket högre än för ett annat märke. Kommer inte köpa CK igen, höll sämre än H&M :-S. Köper hellre bra kvalitet till vettiga priser.

• racer x

Köpte ett par CK kalsonger som höll 1 tvätt sen hängde det trådar. Och dom ska väl hålla för mer än 30graders tvätt .

Men så köper jag inte så värst mycket dyra märkeskläder. Har 2 plagg som varit dyrare, en lyle & scott pikétröja och en Tiger skjorta.

Ari Gold skrev 2008-10-29 08:55:37 följande:

Jag kan garrantera dig TS att du har köpt kläder som varit designade med märkesförebilder i sinnet. Så funkar ju modevärlden. Rena märkeskopior (med fejkad logga o allt) har jag aldrig ens behövt överväga att köpa eftersom det inte är något som finns i vanliga butiker, och jag har inte varit i Thailand.
    Haha, har du läst tidningar dom senaste månaderna. Iaf Metro har skrivit om att det t om finns gråimporterad kläder i dom fina märkesbutikerna.
  • racer x

Visste inte vad jag skulle skriva. Menar att det finns rena kopior i dessa butiker.

Svar på tråden Handlar du kopior och plagiat av kända märken?