Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Handlar du kopior och plagiat av kända märken?

Jag skulle aldrig medvetet köpa en kopia eller ett plagiat eftersom jag tycker att det är vansinnigt fel. Men det betyder inte att jag aldrig har handlat på HM eller IKEA, och jag har säkert köpt något tröja som har varit väldigt "inspirerad" av någon designer jag inte känner till. Möbler brukar jag ha mer koll på.

Jag blandar gärna billigt och dyrt, nytt och gammalt när det gäller både kläder och inredning. Vissa saker är helt klart värt att lägga pengar på medans annat bara känns onödigt. Jag skulle dock aldrig köpa billiga skor eller solglasögon för jag vill inte förstöra mina fötter eller synen.

När det gäller märkeskläder så bör man hålla sig till att köpa det som de producerade ursprungligen om man vill ha lite kvalitet. Att tex köpa klockor tillverkade av klädmärken som CK eller Gant är inte att rekomendera, de är ofta tillverkade av samma fabriker som de billigaste "no name" klockorna men kostar 10 gånger så mycket. Men min Tiger jacka höll sämre än den HM jacka som jag köpte i panik när den gick sönder, så man vet aldrig. Den var iofs värd pengarna ändå för den satt så vansinnigt snyggt och kändes helt ljuvlig på, men den tappade tyvärr färgen och blev fläckigt grönsvart efter en säsong.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Handlar du kopior och plagiat av kända märken?