• Behemot

Handlar du kopior och plagiat av kända märken?

Inte vad jag vet. Fast jag har inte så bra koll på märken, så det är ju inte helt omöjligt att jag skulle köpa en kopia av ett känt märke utan att vara medveten om vad det var för märke det skulle ge sken av att vara.

Däremot tycker jag att det är skitkul med uppenbara kopior! Typ att köpa en klocka av märket Addidas eller ett par jeans av märket Lives.

• Behemot

Folk är så roliga när de tror att man är märkesfixerad för att man inte vill köpa kopior av märkena! Eh, om ett märke är så viktigt att man bryr sig mer om den lilla lappen på plagget än vem som faktiskt har tillverkat den och hur så är man ju sant märkesfixerad!

Det finns märken jag ofta köper, t.ex. Twist & Tango och Lacoste. Det gör jag för att jag gillar stilen och aldrig har blivit besviken på plaggen eller tröttnat. Eftersom jag är nöjd med hur tillverkarna uppfyller mina behov skulle det inte falla mig in att köpa en kopia.

• Behemot
    BebisensMamma skrev 2008-10-28 16:38:51 följande:
    amen shit... Vet ni ens hur mkt kopior som florerar i originalbutikerna?Många springer ju omkring med kopior fast de trott att de köpt äkta. Snacka patetiskt
    Jo, fast man kan ju inte vara misstänksam mot allt och alla.
    Jag köper kläder och inte märken, om jag köper ett plagg som jag gillar och det uppfyller de krav jag har på plagget så dör jag inte av skam för att det visar sig vara en kopia. Men jag inser inte varför möjligheten att jag någon gång har blivit lurad skulle vara en orsak att medvetet stödja någon som tjänar pengar på någon annans goda namn.

De märken jag föredrar föredrar jag av en orsak, inte på grund av ett litet märke på dem. Jag har försökt att köpa andra skor än Lacoste, men oavsett prisklass har jag helt enkelt inte hittat några vardagsskor som jag trivs bättre i.
  • Behemot

Jag gilar faktiskt Ullared, det finns många trevliga saker där som inte är mer kopia än något annat. Och deras kvalité är lika jämn som vilken annan affär som helst.

Nu ska jag vara lite OT, men jag kan inte låta bli när jag ser den här typen av uttalanden...

Motojja skrev 2008-10-27 23:41:59 följande:
    Ullared är populärt och låt de vara de,och som tur är så rör dagens kris inte dom som handlar där.
    Tror du verkligen på det?! Jag är ganska säker på att många av de arbetare vi har fått göra oss av med gärna handlar på Gekås om de har vägarna förbi. Jag vet inte vad du har för föreställningar om en okvalificerad industriarbetares lön och möjligheter att få ett nytt jobb just nu, men de hör iallafall till de som drabbas jäkligt hårt (det gör de kvalificerade industriarbetarna med, men de tjänar bättre)
  • Behemot

Det är vad man gör det till. Om jag upptäcker att jag blir extremt nöjd varje gång jag köper något av ett visst märke är det klart att jag handlar av det igen. På samma sätt som jag inte handlar igen av något jag blir missnöjd med.

Sedan får ju vissa det att låta som om man är en märkesslav för att man har några favoritmärken, så är det iallafall inte med mig och jag har inte sett speciellt mycket tendenser på det i tråden heller. Jag ser helt enkelt inte poängen med att köpa kopior, om jag inte tycker att märkesväskan är värd 10000 så köper jag hellre en helt annan väska till ett pris jag är beredd att betala än en kopia på märkesväskan.

Svar på tråden Handlar du kopior och plagiat av kända märken?