Handlar du kopior och plagiat av kända märken?
T.ex billiga kopior av dyra märkesväskor på marknader, kopior av märkeskläder när du är i Thailand på semester, eller någon möbelkopia på ikea osv?
Varför gör du det isåfall? är det för att du vill att det ska se ut som om du har råd med "orginalet", för att du bryr dig mer om kvantitet än kvalitet? eller varför?
Jag har ytterst lite "kopior" hemma. Jag resonerar som så att har jag inte råd med Ralph Laurens skitsnygga vinterkappa så känns det bara "billigt" att åka till Ullared och köpa en snarlik kopia. Det är en viss känsla med äkta vara som kopior inte kan mäta sig med
Sedan tycker jag att det är trist att en viss möbeljätte kopierar en unik design som någon skapat och valt att inte massproducera.
Därmed inte sagt att man behöver vara miljonär för att kunna köpa äkta vara. men har man en basgarderob av kläder, skor och väskor i fin kvalitet så tycker jag det känns helt ok att köpa t.ex en billigare festtopp som inte är av så bra kvalitet.
Det blir nog mindre shoppa, slit och släng om man väljer dyrare saker som man verkligen vill ha än om man impulsshoppar på H&M efter jobbet om dagarna.
Det är ju bättre för miljön om inte annat