• Majsan70

Handlar du kopior och plagiat av kända märken?

Nje, jag skiter i märken. Men visst har jag köpt kläder i Thailand, men mest för att det är så billigt och för att vi inte packade ner så mycket i klädväg.

Jag köper det som är snyggt til bra pris helt enkelt.

• Majsan70

skåne tjej skrev 2008-10-27 22:05:11 följande:

Är inte kvalitet en viktig faktor du då handlar t.ex. kläder, skor och väskor?
    Kvalitet är inte alltid detsamma som dyrt.

Jag har både billiga o dyra saker och alla håller lika bra. Väskor är jag inte intresserad av alls måste jag säga. Äger en dieselkopia som jag köpte när jag var tvungen att ha en väska utomlands och det är den enda jag äger-.
  • Majsan70

skåne tjej skrev 2008-10-27 22:09:11 följande:

Inte alltid, men väldigt ofta tycker jag. har handlat skor ett par gånger på "din sko", sämre kvalitet får man fasen leta efter. men billiga var de.köpte t.ex. ett par svarta skinnstövlar från Espirit för 3 år sedan för 1500 kr, de blir bara snyggare och snyggare
    Allt är relativt. Jag har köpt original som varit svindåliga. Jag är skogalen och har massor av olika skor. Ett av de bästa paren jag har är gyllenegripen från skopunkten som bara blir skönare o snyggare.

Ett annat par jag tycker lika mycket om är Italienska designskor som håller lika god kvalitet.

Kläderna handlar jag blandat på Ullared eller på nätet eller i de vanliga kedjorna. Har aldrig jagat märken o kommer aldrig att göra.
  • Majsan70

skåne tjej skrev 2008-10-27 22:14:28 följande:

Ok, vi ser olika på det helt enkelt Jag jagar inte märken. men jag vet vilka märken som brukar ha god kvalitet och som gör kläder som tilltalar mig. sedan är det roligare att ha något som inte alla andra har ochså.Känns som om man vuxit ifrån H&M nu
    Nåja, jag har aldrig handlat på H&M. Men jag anser inte att märkeskläder = bra kvalitet. Oftast betalar man bara för märket.
    Skor däremot har jag en hel del märkes, men bara för att det är viktigt för mig hur jag går eftersom jag får ont i fötterna annars.

Men normalt sett har jag hellre fler billigare saker som byts ofta än några dyra.
  • Majsan70

skåne tjej skrev 2008-10-27 22:21:01 följande:

Jag tycker tvärtom, tycker det är slöseri med pengar och miljö att konsumera en massa saker som t.ex. kläder, som kanske inte används så länge.Jag har ingen susning om du handlar på H&M eller inte, jag skrev bara att det känns som om jag växt ifrån det iaf. men det var bra när man var tonåring och inte hade så mkt pengar att röra sig med.
    Jag tröttnar för fort och vill förnya mig, för att lägga pengarna på snordyra saker. Miljömässigt är det inte heller intressant. Jag tänker på miljön i många andra sammanhang istället.
Svar på tråden Handlar du kopior och plagiat av kända märken?