• Anonym

ni med yrsel orsakad av ångest o oro??

hej vad gör ni åt eran spänninsyrsel som orsakas av ångest o oro?? hur hanterar ni den??

• Svar på tråden ni med yrsel orsakad av ångest o oro??
  • Anonym

okej .. ska höra av mig har lergigan och theralen.. för att jag skulle kunna koppla av när yrseln blev som värst men theralen blev jag bara dötrött av och yrseln var kvar..

• Anonym

då får man väl ta sertralin om man ammar??

• Anonym (Ångest)

Jajemensan.... det får man göra....ta sertralin när man ammar alltså

• Anonym

hur lång tid tog det för tabl att börja verka?? alltså när blev du av med din yrsel??har tagit en lergigan idag och blev bara dåsigare..är det någon annan som lider av spänningsyrsel?? och hur hanterar ni den??

• Anonym (samma)
    Anonym skrev 2008-10-23 16:21:46 följande:
    okej .. ska höra av mig har lergigan och theralen.. för att jag skulle kunna koppla av när yrseln blev som värst men theralen blev jag bara dötrött av och yrseln var kvar..
    Jag har oxå yrsel, varje dag mer el mindre. Blir jag stressad och ångestladdad så ökar den. Theralen ger därimot yrsel för en del. Lergigan, jag funkar de, så är dt ju bara bra. Inget av de, funkar på mig ialla fall. Försök att tänka på att andas rätt, vilket inte är så lätt, men är till stor hjälp. Jag hatar den här yrseln, blir livrädd sen så är det så obehagligt. Theralen blir man väldigt seg av, av dropparna iallafall, vilket kan ge en känsla av mera yrsel dan därpå.
  • Anonym

okej .. jag vill bli av med yrseln nu!!!! försöker inte göra den till ett handikapp..men vågar knappt gå ut längre.. den är som värst då.. jag känner extrem ostadighet. och har blivit nerstämd pågrund av den jobbiga yrseln!!.. och ahr gått in i tankar som att jag kommer alltid få leva med den här!! lergigan el theralen funkar inte ett skit på mig.. jag blir bara dåsig.. jag blir knäpp snart!!

• Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2008-10-24 16:45:34 följande:
    hur lång tid tog det för tabl att börja verka?? alltså när blev du av med din yrsel??har tagit en lergigan idag och blev bara dåsigare..är det någon annan som lider av spänningsyrsel?? och hur hanterar ni den??
    Jag lider av spänningsyrsel och det har med mitt förflutna att göra. Mycket stress o press. I och med all stress så kom ångesten och den formar yrseln. Det finns något som heter ångest yrsel och något som heter yrsel ångest. ÅY är yrseln som uppkommer av just ångest och YÅ är yrseln som gör att ångesten kommer och blir värre. Jag tycker att du först o främst ska kontakta en psykiatriker och berätta ditt problem, sen tycker jag som jag skrev tidigare att du ska testa medicin. Lergigan början verka inom 20 min. Yes man blir dåsigare i och med att det är också ett hjälpmedel så att man kan slappna av från ångesten.- När man blir lugn dör ångesten ut för tillfället.
    När jag började med min medicin så har jag nästan HELT blivit av med min ångest.....den kommer lite lite grann om jag stressar....
  • Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2008-10-24 17:37:27 följande:
    okej .. jag vill bli av med yrseln nu!!!! försöker inte göra den till ett handikapp..men vågar knappt gå ut längre.. den är som värst då.. jag känner extrem ostadighet. och har blivit nerstämd pågrund av den jobbiga yrseln!!.. och ahr gått in i tankar som att jag kommer alltid få leva med den här!! lergigan el theralen funkar inte ett skit på mig.. jag blir bara dåsig.. jag blir knäpp snart!!
    låter precis som jag....om du inte tar hjälp och TA LERGIGANEN som hjälpmedel under tiden så är det stor risk att du kommer att drabbas av socialfobi vilket är MYCKET vanligt i samband med ångest och speciellt vid yrsel. Jag kände ett tag att jag bara ville ge upp på grund av att jag inte kunde leva ett normalt liv under dessa omständigheter med yrseln....därför tog jag tag i det och fick hjälp omgående för jag sa att det var akut vilket det även var för mig. Sen började jag med sertralin/zoloft och vips så har jag fått tillbaka mitt liv och jag vågar göra saker igen .....helt underbart....nu ser jag fram emot min lilla knodd och allt därtill-.
  • Anonym

okej men är yrseln borta med medicinen??

• Anonym (Ångest)

Vilken av dom menar du? Sertralin/zoloft eller lergigan

Svar på tråden ni med yrsel orsakad av ångest o oro??