Inlägg från: Anonym (Ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångest)

ni med yrsel orsakad av ångest o oro??

Anonym skrev 2008-10-23 14:17:39 följande:
    Den sitter i hela tiden, men man känner som värst och kan tappa balansen helt vid dom tillfällen jag beskrev.Gå och kolla upp det där om det känns jobbigt så får du ett ordentligt svar på vad det kan vara.Lycka till och hoppas det släpper snart.Ångest oro bör ju inte sitta i hela tiden i flera veckor...det är ju sånt som kommer och går.Har du nåt att känna oro över?
    Ångest kan sitta i länge, dock inte attackakerna. Man kan ha något som heter förväntansångest vilket gör att du blir oroligare och mer stressad. Jag är ingen läkare men det låter som jag har, spänningsyrsel. Det kan man få om man lever under stress o press och även i kombination med ångest. Låter som det när du berättar. Du kanske ska kontakta någon psykolog eller så-
  • Anonym (Ångest)

Och om du nu är nybliven 2 barnsmmamma och kan det gott o väl handla om spänningsyrsel från stress

• Anonym (Ångest)

Jo det finns något som heter lergigan som man får vid illamående under graviditeten eller yrsel och även har en lätt lugnande effekt. Men jag tycker att du ska försöka ta hjälp utifrån mer med barnen och försöka hitta tid till dig själv. Ni är väl 2 som har hand om barnen?
    Sen kan du ringa vårdcentralen och be om en remiss till en psykolog om du vet med dig att du har ångest. Man kan ju ha yrsel utan ångest. Har man ångest och yrsel kan man få hjälp av KBT terapi och medicin...kombinationen är bäst. Jag började med sertralin för 2 mån sen och det var länge sen jag mådde så här bra och jag hade SNUSKIIGT mycket yrsel...det funkar skit bra för mig...är även gravid

• Anonym (Ångest)

Jajemensan.... det får man göra....ta sertralin när man ammar alltså

• Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2008-10-24 16:45:34 följande: