• Anonym

ni med yrsel orsakad av ångest o oro??

hej vad gör ni åt eran spänninsyrsel som orsakas av ångest o oro?? hur hanterar ni den??

• Svar på tråden ni med yrsel orsakad av ångest o oro??
  • mutgröna

Jag brukar bara lägga mig en stund eller ställa mig i duschen, prova och känn efter.
    Lycka till!!

• P2007

Det är svårt, det beror ju på vilken reaktion man får av ångesten.

Jag tappar kontrollen helt, börjar känna mig yr, lite illamående, kallsvettig sen förvinner hörseln och synen och jag står helt paralyserad i nån minut. Känns som evigheter men det är så kort tid.  Jag svimmar aldrig utan bara står där och stirrar ut i ingenting tills det avtar.

Ibland går den att hantera genom att bara stanna upp och andas. Sätta sig ner om man står eller är ute och går. Ibland kommer det bara och går inte att förhindra då är det bara att vänta ut den!

• P2007
    P2007 skrev 2008-10-23 13:38:53 följande:
    Det är svårt, det beror ju på vilken reaktion man får av ångesten. Jag tappar kontrollen helt, börjar känna mig yr, lite illamående, kallsvettig sen förvinner hörseln och synen och jag står helt paralyserad i nån minut. Känns som evigheter men det är så kort tid.  Jag svimmar aldrig utan bara står där och stirrar ut i ingenting tills det avtar.Ibland går den att hantera genom att bara stanna upp och andas. Sätta sig ner om man står eller är ute och går. Ibland kommer det bara och går inte att förhindra då är det bara att vänta ut den!
    Det jag känner är nåt liknande som vid Järnbrist.
  • Anonym

okej jag ahr konstant yrsel ..den sitter i hela tiden ..

• Anonym

är du säker på att det är pga. ångest/oro...det är inte Lägesyrsel du har?

• Anonym ("""")

Du är inte gravid??

• Anonym

nepp är nybliven 2 barns mamma..

• Anonym

kan läges yrsel sitta i i flera veckor?? och kan man känna sig ostadig på fötterna och tro att man ska svimma när man är uppe o går?

• Anonym ("""")

Du kan inte ha blodbrist/järnbrist??

Svar på tråden ni med yrsel orsakad av ångest o oro??