Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

hadde ni tagit med bebisen````=?`??

hadde tänkt gå på loppis i arcushallen på lördag å om
    jag ska det så måste jag
    ta med freja 4 månader okorrigerat, 1 månad 3 veckor korrigerat

kommer vara ca 3000 mämmsikor hon kommer ligga i en en vagn med separat ligg del,

alltså ingen vagn där man har sittdel med lift . sen kommer hon vara övertäckt med filt
    kan vi vara där några timmar eller är det farlgit för henne?? vi brukar offta åka lokal buss med henne då vi inte har körkort !

• Svar på tråden hadde ni tagit med bebisen````=?`??
  • I have a kid

mammatalman

tänkte du för att honk an sluta andas om det för varmt??
    eller vad kan hända ?? 1 barnet

• I have a kid

3Idag 20:15 | ID: 37552959
    mammatalman

har apne larm så den larmar om det är något så oroa mig inte över SID

• I have a kid

7Idag 20:54 | ID: 37555080
    Svali
    okej
    så hur mkt folk var där ??

klarade hon sig från att bli sjuk?

• I have a kid

Mylingen

okej nej inga lungproblem har hon haft inga problema alls eller infektioner okej har handsprit sen jag var förkylld
    är åxå prematur barn v 32+0 å jag lever då en trots att mina äron varit överallt med mig då jag var i vecka 34+0 .

• I have a kid

15Idag 23:56 | ID: 37562564
    hotten

jag går på loppis tror inte att dom räknar freja som infektionskänslig då vi fick åka buss från luleå - umeå för sjukhuset betalade inte nån taxi eller tågresa

så jag går på loppisen

• I have a kid

jag kommer täcka över freja med en filt över vagnens suflett
    å sprita händerna innan jag rör henne... men tror inte att så många sjuka orkar en sånn stor folksamling

• I have a kid

Kiira

ja det at ta med vagn är ju lite krånligt men jag orkar inte ha henne i bärsele är för tungt. vet du vilken tid arcus loppisen börjar ?? nääää ska inte ta nå kläder i strlk 80. bara i 60-62

• I have a kid

JA jag har ju redan bestämmt mig att gå på loppisen å freja ligger djupt nere i sin vagn . sen så har ingen av mina små 4 sysskon
    eller 4 små styvsysskon haft RS viruset å inte jag heller född i vecka 32+0
    så jag tror inte att freja får det. å jag har ingen barnvakt då pappan ska sova efter att ha jobbat, så jag ser fram emot en trevlig dag på arcushallen med mamma & freja men tack föra allas åsikter

• I have a kid

näää jag vågar då gå på stan å sånnt, hon liggger ju djupt nere i vagnen övertäckt ska gå imorgon å det kommer gå super bra

• I have a kid

okej men ska inte ta med henne på julhandeln iaf

men på loppis är ju som inte rs tider här ennu

men har inga andra barn så slipper oroa mig över dagis barn osv

• I have a kid

58Idag 20:20 | ID: 37624698
    morlin01

som vad??

tror inte att folk är sjuka på arcus orka gå på loppis då.

• I have a kid

60Idag 22:27 | ID: 37630114
    morlin01
    nä men vi kan gå på baby sim borde ju vara mer infektioner där ??

men dom bad oss vänta i ca 2-3 månader innan vi skulle vara bland mkt folk, vilket vi gjort nu. vad är chansen att hon blir smittad 1% möjligen hursomhelst så går ju inte virus att undvika,

• I have a kid

+ att bvc sa att spädisar inte kan få magsjuka..... då jag frågade om det var det freja hadde fått då hon spydde floder..

• I have a kid

okej.... sitter här med ångest alla skriver så olika råd..

menjag vill värkligen gå, har inte fått göra nått roligt på länge då jag var gravid med massor av sd. å sen varit på neo hela sommaren men jag hoppas att hon inte blir sjuk iaf..............

• I have a kid

tualisa

hur vet amn märker man att det är magsjuka??

freja har kräkts mer en vanligt dom här 2 dagarna

• I have a kid

80Idag 21:53 | ID: 37653168
    morlin01
    freja är inte infektionskänslig olika där åxå från prematur till prematur, vi ska behandla henne som ett fullgångetbarn har dom sagt å det gör vi hon är trots allt 2 månader korr nu. så en nyfödd har större chans att bli sjuk. sen så träffade jag en annan prem beibis där åxå så var inte bara jag.
    däremot tkr jag personligen att då man går med nyfödda i bärsele så utsätter man dom mer men men

Svar på tråden hadde ni tagit med bebisen````=?`??