• I have a kid

hadde ni tagit med bebisen````=?`??

hadde tänkt gå på loppis i arcushallen på lördag å om
    jag ska det så måste jag
    ta med freja 4 månader okorrigerat, 1 månad 3 veckor korrigerat

kommer vara ca 3000 mämmsikor hon kommer ligga i en en vagn med separat ligg del,

alltså ingen vagn där man har sittdel med lift . sen kommer hon vara övertäckt med filt
    kan vi vara där några timmar eller är det farlgit för henne?? vi brukar offta åka lokal buss med henne då vi inte har körkort !

• Svar på tråden hadde ni tagit med bebisen````=?`??
  • mammatalman

jag ahr inte något prematur barn och vet inte om de är extra känsliga eller hur länge men jag hade utan tvekan tagit med mitt barn om jag ville dit och barnet var runt en månad.. det viktigaste att tänka på är att inte ha för varmt i vagnen. filt i vagnen om ni är inne kan bli varmt.

• I have a kid

mammatalman

tänkte du för att honk an sluta andas om det för varmt??
    eller vad kan hända ?? 1 barnet

• mammatalman

ett barn blir lätt alldeles för varm om man inte öppnar upp när man är inne. det finns de som har förlorat sina barn genom att barnet blivit överhettad för att det har varit för påbylsad i affären. men bara man har koll på barnet och känner med jämna mellan rum så märker man ju om det blir för varmt. ha koll och kän på barnets rygg så det inte är för varmt eller för kallt.

• olivia 11

Hade nog inte tagit med henne, av rädsla att hon skulle smittas av något. Mycket folk. Men jag är hönsmamma. Gör som du själv känner är bäst så blir det nog bra!!!

• Jessica1

Nu är det du som ska bestämma, du känner dit barn bäst. Men sist jag var där så var det otroligt mycket folk. Dessutom är det förkylningstider så jag hade nog undvikit det. Kan du inte få din man att passa din baby?

• hotten

det klart farligaste i det du beskriver är att ha filten för, även en rätt tunn sådan!

Det är farligt även på vintern när man är ute!
    i sunderbyn pratade läkarna å sköterskorna just om detta att de vanligaste när de får in plötsliga spädbarnsdöda (heter de så?) eller barn med svåra andningsproblem, har legat ute i vagnen å varit övertäckta. det blir varmt å enormt dålig luftcirkulation.
    jag kan inte visa tester å forskning på just detta (kanske finns) däremot finns det ny forskning som just talar om sambanden när man samsover med barnet mellan sig det blir varmt å dålig luft..

• S vali s

Jag hade nog tagit bebisen med mig, vår dotter föddes i v.31+0 och när hon var 7v. okorri. hade vi henne med på ÖppetHus på gymnasiet.
    Äldsta dottern stod inför sitt gymnasieval och ville att vi båda skulle vara med så vi tvekade aldrig trots att det var nov. och förkylningstider.

Den late får brått när det blir kväll
  • crazy hannah

Jag hade inte tagit med mitt barn under de omständgiheterna, en loppis är inte tillräckligt skäl för att barnet ev kan bli sjukt Rs virus m.m  prematur barn är extra känsliga.

men det är min personliga åsikt..

Lycka till med hur du än gör...

*****Gabriel 2007-02-20*****
  • I have a kid

3Idag 20:15 | ID: 37552959
    mammatalman

har apne larm så den larmar om det är något så oroa mig inte över SID

• Mylingen

Beror väl på om hon har haft lungproblem tidigare och är extra känslig för det. Jag hade tagit med min EPT-tjej som idag är 2 mån korr (och som aldrig haft några lungproblem). Ta med spritgel, så kan du alltid ha rena händer om du måste ner i vagnen o pilla in napp, amma osv. Det brukar jag alltid köra med i såna lägen, till mina egna tassar alltså ;).

Svar på tråden hadde ni tagit med bebisen````=?`??