Biologisk förälder
Håller helt och fullt med. Att adoptera bort sitt barn är att avsäga sig allt föräldraansvar! Förmodligen har det varit det tuffaste beslutet i de biologiska föräldrarnas liv, och därför ska det beslutet respekteras.
Vildrosen skrev 2008-10-24 14:19:39 följande:
Tuffen.Vet inte hur mycket du vet om adoption, om du ar adopterad eller ska adoptera och om du gatt nagon kurs om detta. Det har i alla fall jag och har darfor reflerkterat over detta mycket. For mig ar det en mycket mycket stor skillnad pa att ha barn som inte ar bortadopterade och att ha barn som ar bortadopterade. Denna skillnad hade jag inte forstatt for fem ar sedan. Enligt mig kan man viss avsaga sig sina moraliska skyldigheter gentemot sitt biologiska barn! Detta sker via adoption. Jag skulle aldrig dromma om att tvinga biologiska modern till mitt barn att avsloja att hon finns OM hennes familj inte visste om det och hon inte vill. Hon har valt att inte gora abort och att foda detta barn trots att hon inte kan ta hand om det och da tycker jag det ar hennes rattighet att inte ha henne i sitt liv nar hon nu i mina ogon varit sa godhjartad att hon adopterat bort henne till oss. jag tycker aven det ar mycket olampligt om min dotter skulle tvinga sig till att mota sina biologiska syskon om mamman inte vill. Men nar min dotter ar myndig kan jag inte hindra henne, det ar hennes val, men om man fragar mig sa ar det sa. Vi i Sverige tillskansar det biologiska bandet alldeles for stor roll!!! Vad sager att man ska ha ratt till det ena och det andra bara for att man har delvi samma gener?