• Sally

Biologisk förälder

Jag håller nog lite mer med Tuffen faktiskt, eller rättare sagt, jag vet inte riktigt var jag ligger i denna fråga - jag kan du förstå både sidor. Vildrosen, den största skillnad är att biopappan tog inte det svåra beslutet att föda och sedan lämna bort ett barn. Han bara drog. Jag kan förstå argumentet att sk*ta i vad han vill - det är inga småbarn det handlar om nu, utan vuxna människor. Men detta är svårt. Jag vet inte....

Vad sa adoptionsrådgivarna, TS?

• Sally

Förstår inte riktigt din ton, verkar ganska aggresiv. Jag får tycka ändå som jag gör. Förresten tycker jag också att TS ska informera biopappan om han beslutar att ta kontakt med systern, t.o.m. ge honom ett antal månader att tänka på saken först. Jag förstår att TS grubblar över detta - det är en svår situation.

Biopappan har tagit beslut för sin egen del, och det måste respekteras, men huruvida han ska få fatta ett beslut åt sin 30-årig dotter, kan jag tycka är tveksamt.

jag kan hålla med att TS kanske inte borde ha tagit kontakt med sin biopappa från början, men det är ingen idé. The damage is already done. Frågan är hur han ska hantera informationen han fått.

• Sally

Förresten läste jag mellan raderna att biopappan drog. Där kan jag ha fel. Vet itne riktigt om det spelar någon roll. Antagligen.

Hur som helst, är denna ingen klockren ja- eller nej- fråga. Det är svårt.

Svar på tråden Biologisk förälder