• Mulitivitamin

Hjärtat slår i vecka åtta därefter missfall 2ggr, någon fler?

Hej
    Jag har nyligen haft ett ma (förra v), jag var gravid i vecka 14 och allt var frid å fröjd trodde vi. Dock hade jag haft brunaktiga flytningar ett par dagar och sen kom det lite blod. Vid första u-ljudet var jag i v 8+3 och fostret levde, men måste ha dött omg för vid u-ljudet som gjordes förra v vid missfallet så var fostret max i v 7.Men det kan bli så att fostret "skrumpnar" efter en så lång tid inne i livmodern sa dr.

Denna historia hände oss även för ca 6 år sedan, då vi även fick ma på exakt samma sätt fast jag hade kommit ända till v 16. I mellan våra ma så har vi fått en välskapt och fin son.

Vi och han skulle så gärna vilja att han fick ett syskon men vet inte om vi vågar igen...

Läkaren sa iaf att vi nog borde genomgå en utredning ifall vi ville bli gravida igen. Men vi har ingen aning om vad det innebär för oss.

• Mulitivitamin
    Therese6699 skrev 2008-10-21 22:25:51 följande:
    Jag fick göra en utredning efter dom två missfallen. Då kollade dom livmodern och äggstockarna. Men dom gjorde inte någon grundlig utredning. Men om det blir missfall igen så tänker jag nog kräva att dom gör en mer grundlig utredning. Vi har ju 25% risk att behöva ta bort barnet ändå på grund av den genetiska sjukdomen.Men när hade du brunaktiga flytningar... var det efter vecka åtta eller innan?Tess
    Vet inte om det är till mig du har skrivit? Men jag svarar ändå ;O)
    Mina brunaktiga flytningar kom sent i vecka 12 och den sparsamma blödningen 14 +2.
    Jag har tidigare i år behandlats för en polyp i livmodern, den opererades bort så sent som i maj i år, och enligt min läkare skulle den inte vara något problem vid min gravididtet, men jag har börjat fundera på om den vist kanske hade viss betydelse. Fast kanske skulle fostret ha stötts ut självmant då om jag typ hade haft sköra hinnot etc? Nu fick jag gå igenom en medicinsk abort ist.
Svar på tråden Hjärtat slår i vecka åtta därefter missfall 2ggr, någon fler?