Inlägg från: Mamma till bröderna bus |Visa alla inlägg
  • Mamma till bröderna bus

Ni som fått barn i vecka 33

sonen är född i v 33+3 6oktober 2006. han kom ikapp utvecklingsmässigt kring 8-9 månader storleksmässigt vet jag inte riktigt, det kommer jag inte ihåg. ( men han är längre än sin kusin som är två veckor äldre och född i v. 41 =)

Han kom förtidigt pga att jag ramlade i trappan påväg till tunnelbanan en kväll (detta var i v 16) när sonen föddes så lossnade navelsträngen när de skulle ta ut moderkakan och mitt där den skulle sitta så hade jag ett stort blåmärke, så de tror att det är därför han kom tidigare, han trivdes helt enkelt inte =) men han mår bra och det är huvudsaken.. och jag vet, man ska inte springa i trappor (framförallt inte i flipp flopp tofflor)

vi var bara dit när vi blev helt utskrivna, alltså när vi slapp hemsjukvården.. efter det har vi aldrig varit där.. då var Felix 1½ månad

Min erfarenhet vad gäller bvc och prematurer är ej god tyvärr, tror vår bvc-tant var mer nervös än vad vi var.. (vilket självklart är rätt jobbigt när man är nybliven förstagångsmamma..)

Vi väger och mäter bara Felix numer, men jag slutade fråga om råd rätt snabbt utan frågade folk i min omgivning, vårdguiden osv istället

Svar på tråden Ni som fått barn i vecka 33