Oj vad tiden går... Hoppas det gick bra! Vi gav ingen alvedon då. Och snart är det dax för nästa dos för tjejerna. Hoppas de ej får några biverkningar då heller.
Ang ålder och utveckling så håller jag med. Ibland är de som vilka (nu) 5-månaders bebisar som helst medans de ibland får korrigeras lite i ålder och är snarare som 3-månaders (då de egentligen skulle kommit i slutet av sep ist för början av aug). Det är svårt det där. BVC räknar ju oavkortat på okorrigerad ålder medans då vi är på återbesök på sjukhuset så räknar de alltid korrigerad ålder och tycker ej de är "sena" i utvecklingen på något vis på grund av det... Men, jag tar allt med en nypa salt och försöker att ej haka upp mig så på deras ålder utan mer på hur de är som personer och se hur de utvecklas utifrån det.
Förstår din "oro" fast de säger att allt är super. Men, försök lita på dem och lycka till med allt!
SophiaLa skrev 2008-12-18 11:39:04 följande:
ulrikahö, tack för ditt svar! Ja vi får se hur det går imorgon. Ska kolla till kvällen om hon får feber och då ge alvedon, gav du nån alvedon?Jag var inne på din sida och läste lite. Hur går det för dina tjejer? Min tjej är som en 3 månaders på vissa saker tex nacke men som en 6 veckors på andra, undra när det ska mötas upp och hon kommer ikapp. Har fått ett läkarbesök på sös i jan, är fortf orolig för henne, kan inte släppa det. Hon är ju egentligen utskriven. men dom var snälla och gav mig en tid. Även fast läkarna säger att allt är super, så har jag så svårt att slappna av.Iallafall, tack för ditt svar