Inlägg från: Bebisnovember |Visa alla inlägg
  • Bebisnovember

Ni som fått barn i vecka 33

Vår lilla kille föddes i v 33+2 och vägde 2240 g och var 46 cm lång. Vi låg på neo i 10 dagar och sedan hade vi hemsjukvård i ca 20 dagar. Han blev av med sonden när han var 35+6. Idag är han 11 veckor och väger 5140 g och är 57,5 cm lång. Han kunde hålla upp huvudet jätte tidigt och inte visat några tendenser på att han ligger efter i utvecklingen, han är lite mindre än de andra bara.

• Bebisnovember

tosse9 skrev 2009-01-01 13:18:17 följande:

Ni som skrivit här tidigare men inte skrivit anledn till att era barn prematurföddes, var det ngn som prematurföddes pga att förlossningen "bara satte igång"? Jag är sjukskriven sedan 27+6 (gått in i v 33 idag) pga en massa sd och påverkad livmodertapp. Skulle vara jätteintressant att höra hur det gått för "liknande fall". Kram!
    Mitt vatten gick också spontant i v33+1. Har inte heller fått någon förklaring. De tog alla möjliga prover. Hade inte speciellt mycket SD därimot hade jag jätte jobbigt med foglossning så jag var delvis sjukskriven. Min lilla kille låg i säte och det finns några barnmorskor som tror att det kan ha påverkat att vattnet gick. Allt har gått bra och idag är han 3,5 månader och väger strax över 6 kg.
Svar på tråden Ni som fått barn i vecka 33