• eilien

Ni som fått barn i vecka 33

Vilken bra tråd, ger oss massa hopp om! Fick en liten tjej i torsdags i v. 32+5. Elsa vägde 2060 gr o va 42 cm lång. Hon har haft lite syrgas i 2 dagar men nu klarar hon sig bra ändå. Ska ut i säng idag förhoppningsvis och hon har börjat snutta, jätte mysigt.
    Kul att höra hur bra det har gått för er andra, har ju knappt hunnit fatta att vi är föräldrar redan.

• eilien

vi har nu fått åka hem från neo o har vart hemma i drygt 2 veckor. Elsa är 5 veckor på lördag och var på neo i drygt 3 veckor. Hon är nu 37+5 veckor och väger 2500 gr 47 cm lång så hon har växt på bra från startvikten 2060gr.

• eilien

tosse9 skrev 2009-01-01 13:18:17 följande:

Ni som skrivit här tidigare men inte skrivit anledn till att era barn prematurföddes, var det ngn som prematurföddes pga att förlossningen "bara satte igång"? Jag är sjukskriven sedan 27+6 (gått in i v 33 idag) pga en massa sd och påverkad livmodertapp. Skulle vara jätteintressant att höra hur det gått för "liknande fall". Kram!
    Jag fick min tjej med akut snitt i v 32+5 efter att vattnet plötsligt gick. Jag hade oxå sammandragningar tidigt i grav. men de upphörde kring v 23 så det påverkade inte den tidiga förlossningen säger dem men man vet ju aldrig. Har inte fått ngt svar på varför hon komm tidigt, troligast är ngn form av infektion fast de kunde inte se att jag hade det på proverna som togs.
    Allt har iaf gått jätte bra för vår tjej som är 2 månader nu, (2 veckor korr.)
  • eilien

Går alla fortfarnde på återbesök på sjukhuset? Vi har inte vart där sen vi blev utskrivna för 5 veckor sen. Är bara på BVC

• eilien
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-01-06 16:55:35 följande:
    Min erfarenhet vad gäller bvc och prematurer är ej god tyvärr, tror vår bvc-tant var mer nervös än vad vi var.. (vilket självklart är rätt jobbigt när man är nybliven förstagångsmamma..)
    Delar din uppfattning, en sålänge har det inte vart ngt speciellt som hänt men blir det så så kommer vi kräva tid på sjukhuset.
Svar på tråden Ni som fått barn i vecka 33