• 8Viola2

2008 del 4

Tack för länken Nork!

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-10-29 14:50:58 följande:

Hej alla.. nu äntligen börjar man må normalt. Ska börja simma igen (hade tänkt första gången i kväll) men behövde en ny baddräkt så jag gav mig iväg på jakt i stan.... ....sorgligt att säga men jag ser ut som en blåval i min nyköpta arena rea baddräkt. Är Inte "smal" som i smal och snygg längre, men inte heller stor och rund som en gravid kvinna sig bör. Inte för att man ska klaga... är ju i alla fall gravid, men det är konstigt när det känns som om man fått någon annans kropp. Nork: så spännande... snart kommer den. Nyköpingsbo: det var länge sedan... är allt bra med dig och bebisen? Jeskan:Hur går det för er, har ni fått någon behandling?82Viola:Vem är det som har bakat alla de otroligt fina tårtorna som ligger uppe på din sida?Ni måste vara en riktig tårtfamilj... så mysigt. Hoppas allt är bra med er annars.
    Jo du det är ingen annan än jag som bakat allt i min pres
  • 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-10-30 09:58:15 följande:

82Viola:Ohooo du är verkligen jätte duktig på tårtor. Ser ut som om de är beställda.... för att inte tala om hur goda de ser ut. Din sambo måste skratta sig lycklig.Nork: Ja, det är verkligen sant. I vilken vecka fick du din riktiga gravidmage? Jag är i vecka 15 och kan fortfarande ha mina vanliga byxor.... vill ju ha riktig mage nu! Har träffat massa som är gravida och lika långt gångna, men de är så där fint gravida. När jag var på vul i vecka 13 var bebisen 64 mm, får kanske en mini bebis.
    Tack snälla du!
    Om man säger så...han har inte sina extra kilon utan anledning...hehehe
    Jag brukar vara duktig på att proppa i honom bakverk och mat.
  • 8Viola2

Nikithea skrev 2009-01-13 14:22:06 följande:

hur har ni det? Viola, hur går det för er?
    Låter trevligt att ha en liten buse i magen

Nej vi har ingen lycka än hos oss.
    Jag var på cellprovstagning nyligen och fick numret av bm till kk där man kan få hjälp med en utredning.
    Ska ringa så fort det är över med all rush angående jobb för min del nu.
    Roligt dilemma att nästan kunna välja mellan jobben men vi får se hur det blir.
    Ska boka en tid efter det iaf. Så inom de närmsta veckorna vet jag när första mötet kommer att bli.
    Hur är det med kostnader om man söker hjälp inom landstinget?
  • 8Viola2

Pyro pyret skrev 2009-01-16 11:34:21 följande:

82Viola: Skönt och höra att du har så många jobb alternativ mitt i lågkonjunkturen. Men som alltid när man har mycket att välja mellan så blir valet alltid lite svårare. Utredning via landstinget borde vara att du betalar ca 270 kr per gång tills du kommer upp i högkostandskort dvs. vid 900 kr och sen är det grattis ett år framåt (från att du började samla stämplar i ditt högkostnadskort). Nork: Härligt med en liten "tjockis". De flesta barn är ju lite runda av sig fram tills de börjar gå, och då bara rasar kolina. Själv älskar jag små päronkinder och bebis lår. Var och mätte magen i förrgår, och då låg mitt mått lite över medel. Jag antar att det betyder att jag kanske får en stor bebis (konstigt med tanke på att igen i vår släkt har vägt mer än 3000g och sambon vägde 3500g). Tror måtten är anpassade efter hur stor man var från början.... för så stor är jag ju inte. Är både liten och kort så om den var stor skulle den ju se gigantisk ut, och vissa ser inte ens att jag är gravid om de inte tittar lite noggrannare.
    Ja visst är det härligt att ha möjligheter bland alla dessa varsel. Tror att det är mycket svårt att finna jobb nu och konkurrensen är hård.

Tack för ditt svar angående kostnaden!
    250:- tror jag ett vanligt läkarbesök kostar här men det är länge sedan jag var hos läkaren. Däremot var sambon till läkaren för inte allt för länge sedan.
    Minns inte vad han betalade.
Svar på tråden 2008 del 4