• Nork

2008 del 4

Här samlas vi som på något sätt inte kan bli gravida. Utrett eller inte spelar ingen roll. Sen vi startade tråden har en del blivit gravida. Dom första kommer ut i november.

• Svar på tråden 2008 del 4
  • Nork

nu har jag kopierat tråden till var och en. om jag missat någon som ni andra har kvar så skicka den gärna till dom. jag har bara fått med dom som var i del 3.

• Pyro pyret

Tack nork

Hopps allt är bra med alla er tjejer i tråden. Har varit ovanligt lungt på senare tid. Nu är det ju verkligen snart dags för de första små att komma ut, så spännande. Ni får lova att komma in och berätta vad det blev, hur lång och tjock osv. gärna lägga ut en bild eller två... jag menar alltså när ni kommit till ro hemma igen.

Jag har varit på mitt första vul och sett mitt pyre.
    Är i vecka 13 nu och den var hela 64mm lång. Känns så skönt att ha passerat 12 veckors gränsen, även om saker självklart kan inträffa även senare... men chansen är mindre. Allt såg bra ut och den var livlig som bara den.
    Ska göra det stora vulet i början på dec och då ska sambon få vara med... bästa julklappen i år i alla fall. Jag vill se vad det är för kön, men det vill inte sambon. Vi bestämde oss för att singla slant när vi kom till vulet. Blir det krona så ska vi ta reda på vad det är för en, och blir det klave så får vi vänta och se.

Tjing, tjing

• Nork

haha vad roliga ni är. det är ju ett bra sätt när man vill olika saker. ska nog införa singla slant här hemma lite oftare. en gammal lek som lätt glöms bort

visst är det spännande med UL. börjar det synas på dig än? har du börjat berätta för nära och kära?
    jag har fått gjort 3 st nu. BM trodde att min hade vänt sig sist då hon inte kunde känna något huvud, så det blev ett UL till. Men den låg som den skulle tack och lov.

idag har jag börjat mina förberedelser här hemma. har bakat muffins och chokladbollar. ska i em ta ett storstäd i badrummet. nu gäller det att boa innan mini kommer ut. dock har man ju inga superkrafter längre!!

ha det fint
    kram

• Pyro pyret

Nork
    Japp, singla slant är bra. Vill man variera kan man använda sten/sax/påse men det tar lite längre tid.

Jag tycker själv att det syns, men har inte berättat för några av mina vänner ännu och ingen verkar ha reagerat. Tala om att man blivit lurad av skönhetsidealen.... när ingen märker skillnaden, eller ja i alla fall inte säger nått. Det är ju också rätt kalt så man går ju inte i tunna linnen och då är det väll lättare att gömma.

Kommer fortfarande i mina gamla jeans, dock inte de tajtaste man hade. Jag är ju rätt liten så jag tror det bara blir en lite bula i slut änden (som för min mamma). Mitt problem är snarare brösten. Det ser ju ut som man skaffat sillisar. Jag väger 45 kilo, har storlek 34 i trosor och 70D i bh nu... det ser faktiskt sjukt skumt ut. Fattar inte varför någon skulle vilja se ut så här och dessutom betala för det. Svårt att köpa kläder som de får plats i om man vill att de inte ska vara tält, svårt att sova med och tunga som fan. Ser fram emot att få tillbacks mina normala bröst.

Du är verkligen igång du.
    11/11 är ju jätte snart. Men ändå skönt att få bli mamma utan för magen också kan jag tänka mig. Muffins och chokladbollar.. så gott!
    Har du blivit super stor nu så här i slutet av grav?
    Storstäd i badrummet låter dock mindre kul, fast det är ju väldigt trevligt när det är gjort. Själv är jag livrädd för alla rengöringsmedel och pojkvännen får göra alla sådana sysslor... jag dammsuger bara nu mer... känns som rena lyxen, har aldrig städat så här lite. Dock finns vissa moment som är jobbiga som trappan..... blir nog sambon som får ta den när jag blir tjockare.
    Antar att ni skaffat allt ni behöver till den lille redan.... var det jobbigt? känns som en djungel av barnvagnar osv.

Själv har jag fått dille på att baka nu när jag inte längre känner mig influensasjuk. Det har blivit mycket bullar, muffins, kladkakor och några småkakor. Har drömt om rulltårta i snart 2 veckor så det blir nog veckans projekt. Ska även ha voffel brunch hemma hos mig på lördag.

Vi har sagt att nu efter vul då allt såg bra ut så är det okej att berätta för folk. Fast jag är jätte nervös... genom att jag pluggar så känner jag mig fortfarande inte super vuxen... även om jag har ekonomi att ta hand om en liten. Mina vänner är fortfarande i festar tagen och jag hoppas att de kan glädjas åt detta med mig. Jag tycker det jobbigaste är att berätta för mina föräldrar... alltid när jag träffar dem känner jag mig som en barn igen.

Nu blev det mycket... ha de gott tjejer.

• Nork

haha sten, sax, påse - oxå en väldigt bra lek hahaha

nä, det där skönhetsidealet att vara liten med jätte rattar fattar jag inte heller. nu är jag ganska normal i kroppen, men brösten har vuxit 2 storlekar. var en härlig B innan och nu är man uppe i D. faan det känns som det är bröst överallt. så nä, jag fattar inte heller att man kan lägga 30 papp på det!

jag har nog tur, för det mesta har lagt sig på magen på mig. så jag ser inte så jätte stor ut tack och lov. nu i slutet är det ju mycket vatten i kroppen vissa dagar, men vågen visar väl hittills på 16 +. vet inte om det är mycket eller lite... ganska normalt tror jag. hoppas jag slipper gå över 20. samtidigt är det väl bara vatten såhär i slutet, så dom kg tappar man väl direkt. men jag känner mig inte super stor, mer än när man ska ta på sig skor, ta upp något eller vända sig i sängen. det är då man kommer på att man är gravid

lycka till med att berätta för alla. dom kommer tycka det är jätte kul!!!! men jag instämmer med päronen. det blir nästan lite pinsamt eftersom dom vet vad man har gjort....

• Nork

Nyköpingsbo: hur har det gått. var ni inne på vändning av bebisen? gick det bra? gjorde det ont?
    kram

• Pyro pyret

Hej alla.. nu äntligen börjar man må normalt.
    Ska börja simma igen (hade tänkt första gången i kväll) men behövde en ny baddräkt så jag gav mig iväg på jakt i stan....
    ....sorgligt att säga men jag ser ut som en blåval i min nyköpta arena rea baddräkt.
    Är Inte "smal" som i smal och snygg längre, men inte heller stor och rund som en gravid kvinna sig bör. Inte för att man ska klaga... är ju i alla fall gravid, men det är konstigt när det känns som om man fått någon annans kropp.

Nork: så spännande... snart kommer den.

Nyköpingsbo: det var länge sedan... är allt bra med dig och bebisen?

Jeskan:
    Hur går det för er, har ni fått någon behandling?

82Viola:
    Vem är det som har bakat alla de otroligt fina tårtorna som ligger uppe på din sida?
    Ni måste vara en riktig tårtfamilj... så mysigt. Hoppas allt är bra med er annars.

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-10-29 14:50:58 följande:

Hej alla.. nu äntligen börjar man må normalt. Ska börja simma igen (hade tänkt första gången i kväll) men behövde en ny baddräkt så jag gav mig iväg på jakt i stan.... ....sorgligt att säga men jag ser ut som en blåval i min nyköpta arena rea baddräkt. Är Inte "smal" som i smal och snygg längre, men inte heller stor och rund som en gravid kvinna sig bör. Inte för att man ska klaga... är ju i alla fall gravid, men det är konstigt när det känns som om man fått någon annans kropp. Nork: så spännande... snart kommer den. Nyköpingsbo: det var länge sedan... är allt bra med dig och bebisen? Jeskan:Hur går det för er, har ni fått någon behandling?82Viola:Vem är det som har bakat alla de otroligt fina tårtorna som ligger uppe på din sida?Ni måste vara en riktig tårtfamilj... så mysigt. Hoppas allt är bra med er annars.
    Jo du det är ingen annan än jag som bakat allt i min pres
  • Nork

Pyro pyret: ja, man ska som sagt vara jätte glad att man är gravid. Men det är en ganska stor omställning att kroppen ändras så mycket utan att man kan kontrollera det.

Särskilt jobbigt är det när man går runt och bara är lite små pluffsig innan den riktiga magen kommer. och sen innan alla vet att man är gravid.

Det roliga är att jag tyckte att man verkligen såg att det var en gravid mage, men såhär i efterhand när man jämför med hur den "riktiga" magen ser ut, så såg jag verkligen bara tjock ut hahaha

Svar på tråden 2008 del 4