2008 del 4
Här samlas vi som på något sätt inte kan bli gravida. Utrett eller inte spelar ingen roll. Sen vi startade tråden har en del blivit gravida. Dom första kommer ut i november.
Här samlas vi som på något sätt inte kan bli gravida. Utrett eller inte spelar ingen roll. Sen vi startade tråden har en del blivit gravida. Dom första kommer ut i november.
nu har jag kopierat tråden till var och en. om jag missat någon som ni andra har kvar så skicka den gärna till dom. jag har bara fått med dom som var i del 3.
haha vad roliga ni är. det är ju ett bra sätt när man vill olika saker. ska nog införa singla slant här hemma lite oftare. en gammal lek som lätt glöms bort
visst är det spännande med UL. börjar det synas på dig än? har du börjat berätta för nära och kära?
jag har fått gjort 3 st nu. BM trodde att min hade vänt sig sist då hon inte kunde känna något huvud, så det blev ett UL till. Men den låg som den skulle tack och lov.
idag har jag börjat mina förberedelser här hemma. har bakat muffins och chokladbollar. ska i em ta ett storstäd i badrummet. nu gäller det att boa innan mini kommer ut. dock har man ju inga superkrafter längre!!
ha det fint
kram
haha sten, sax, påse - oxå en väldigt bra lek hahaha
nä, det där skönhetsidealet att vara liten med jätte rattar fattar jag inte heller. nu är jag ganska normal i kroppen, men brösten har vuxit 2 storlekar. var en härlig B innan och nu är man uppe i D. faan det känns som det är bröst överallt. så nä, jag fattar inte heller att man kan lägga 30 papp på det!
jag har nog tur, för det mesta har lagt sig på magen på mig. så jag ser inte så jätte stor ut tack och lov. nu i slutet är det ju mycket vatten i kroppen vissa dagar, men vågen visar väl hittills på 16 +. vet inte om det är mycket eller lite... ganska normalt tror jag. hoppas jag slipper gå över 20. samtidigt är det väl bara vatten såhär i slutet, så dom kg tappar man väl direkt. men jag känner mig inte super stor, mer än när man ska ta på sig skor, ta upp något eller vända sig i sängen. det är då man kommer på att man är gravid
lycka till med att berätta för alla. dom kommer tycka det är jätte kul!!!! men jag instämmer med päronen. det blir nästan lite pinsamt eftersom dom vet vad man har gjort....
Nyköpingsbo: hur har det gått. var ni inne på vändning av bebisen? gick det bra? gjorde det ont?
kram
Pyro pyret: ja, man ska som sagt vara jätte glad att man är gravid. Men det är en ganska stor omställning att kroppen ändras så mycket utan att man kan kontrollera det.
Särskilt jobbigt är det när man går runt och bara är lite små pluffsig innan den riktiga magen kommer. och sen innan alla vet att man är gravid.
Det roliga är att jag tyckte att man verkligen såg att det var en gravid mage, men såhär i efterhand när man jämför med hur den "riktiga" magen ser ut, så såg jag verkligen bara tjock ut hahaha
Min kom inte förrän efter v20. det är nog ganska normalt med första.fast jag tyckte ju att det var MEGA stor tidigare. fast även om den inte är jätte stor så var glad för det. det märker man nu i slutet.
jag är "normal" stor på gränsen till liten mage. men det är jobbigt ändå. har kunnat träna hela tiden, sa upp gym kordet i v 36. har cyklat till jobbet varje dag osv, så hellre liten än stor, för då åker man på mer problem med ont i höfter, leder osv. det kan man ju iof göra ändå, men när man pratat med andra så är det bra att få ha en liten mage Det är jobbigt ändå med att knyta skor, vända sig i sängen osv nu i slutet.
Jag har oxå kunnat behåla mycket av mina gamla kläder. Dock kommer dom väl inte vara så fina efter, men hellre köpa nytt nu efter än behöva byta ut hela garderoben under tidien.
Hallå tjejer.
Hur står det till?
Här är det ganska grått idag, tråkigt. Fast om 1 timma eller 2 ska jag och sambon dra en repa på stan. Plöjer ju en del böcker nu när man är ledig, så jag måste ut och bunkra ett gäng igen.
Ha en trevlig helg på er. Själv ska jag nog inte hitta på så mycket tyvärr. Det blir nog mest soffläge. Inte fel det heller i och för sig
Jag är en riktig vatten sllukare, så jag har klarat mig ganska bra med bara det. Men när jag varit "ute" så har det blivit alkoholfri öl eller juice. Är inte så mycket för läsk nämligen.
Har provat att köpa hem lite olika viner med dom mesta smakar peck. Kan dock rekomendera Bomerang, ett vitt bubbel. Lite som skumpa faktiskt. och sen ett jordgubbs vin som finns på systemet. Båda är mycket goda och kommer nog drickas en del även nu efter om amningen funkar. Har lite svårt att man kan dricka alkohol när man ammar. Det känns inte riktigt rätt även om man "får".
Dom jag läst nu senast är
I denna ljuva sommartid m Mari Jungstedt
Gunillas man fösvann - sann berättelse. Riktigt tragisk
När livet stannar - sann berättelse om en som var med i Tsunamin. Läste den på 1 dag och grinade sjukt mycket.
Jeskan: Vad skönt att ni äntligen är igång! Men jag förstår om det känns som en evighet tills det startar "på riktigt".
Är det någon som tycker om att bli undersökt????? Slappna av, lätt för den som sitter på andra sidan att säga. Själv har jag varit som en fiolsträng under varenda gynundersökning jag gjort i mitt liv. Don´t like!!!!
Hej på er
Igår fick vi åka hem från BB med en liten Kajsa. eller liten och liten, hon vägde 4085g och var 54 cm, så hon var ganska stor
Allt har gått kanon. Min slempropp släppte ju i fredags och sen under kvällen hade jag jätte oregelbunda värkar. Sen kom lite blod. Ringde förlossningen och frågade, men det var ju helt normalt, så det var bara att gå och lägga sig. Efter 1h (vid 23) gick jag upp för jag kände att det var något på väg ut och då kom det ganska mycket blod. Ringde fl igen och grinade nästan. Så jag fick komma in för en koll. Det var nog mest för att lugna mig tror jag. Vi åkte in och dom kollade med UL och så. Jag hade inga värkar, men dom ville ändå kolla om det var på G. Det visade sig att jag var öppen 4cm!!!!
Så det blev till att lägga sig i ett rum och bara vänta ut det som komma skulle. Vi sov till och från, mina värkar var ganska svaga och oregelbundna, eller jag hade mycket värkar enligt kurvan men kände dom inte . Men kl 4 gick vattnet och sen satte det fart!!!!!!! Fick hur mycket och täta värkar som helst. Sen föddes hon 09.44 på fredag morgon. Så det gick väl relativt snappt när det väl satte fart.
Så nu sitter man här med ett sjukt ömmande underliv och sjukt ont i brösten. Men det är det värt!!!
God Jul på er tjejjer!
Hoppas allt är bra med er. Här är allt bara fint, börjar få lite rutin på livet igen
Har även hämtat mig igen efter alla smärtor!! herre gud vad ont jag har haft i diverse kroppsdelar. var det inte underlivet så var det brösten som ömmade. nu äntligen är man fit for fight igen
Å Kajsa växer tack och lov som hon ska, så efter mycket strul med ammning funkar det äntligen.
kram på er
härligt att det börjar synas. själv tyckte jag det var jobbigt innan den riktiga magen syntes eftersom jag tyckte det var jobbigt att bara se fet ut!
vad jobbigt med din svärmor. om hon har ont så hoppas jag för hennes skull att det går hyffsat snabbt så hon slipper plågas. Passa verkligen på att ta vara på tiden med henne!!! kan ni inte ordna ett extra UL och låta henne få följa med så hon får "se" sitt barnbarn? Ta hand om er och hoppas att julen varit bra.
kram
cancer är verkligen den värsta sjukdomen som finns, äter verkligen upp allt som finns. hoppas i alla fall att ni fick en fin nyår. ni verkar pyssla om henne bra och tänka på hennes bästa och det är skönt att höra.
verkligen fin julklapp!!
hej
kul att se att du är tillbaka
här hemma går allt bara bra, hon sover mycket och skriker lite, så vi ska inte klaga. men jag måste snart försöka styra om hennes tider lite då hon vill lägga sig redan vid 20. vilket för att hon måste äta 2 ggr på natten, vilket jag tycker är jobbigt.
nu är det ju inte lätt att styra över dom än, men försöka går ju
idag har vi varit ute på en jätte lång promenad i solen, så skönt!
vilken v är du i nu? skönt att höra att du mår bra och att den är fixerad, det tyder ju på att det börjar närma sig... börjar du bli nervös?
tips från mig är att bara följa kroppen och slappna av. så mycket lättare att säga när inte ligger där, jag var jätte arg på min BM som sa det hela tiden. men eftersom jag hade svårt att släppa kontrollen så tog det längre tid än vad det hade behövt göra... nu gick det på 6h så det tycker jag är helt ok ändå, men man behöver ju inte dra ut på plågan.
sen är även ett tips att våga ta smärtlindring och inte vara en som minsann ska klara sig utan något. för att orka så kan det vara bra att inte behöva ha jätte ont, det spar på krafterna. mig hjälpte det mycket att duscha och få ha varma kuddar på rygg och mage.
pyro pyret: vi har fått en riktig klump. hon väger redan 5840g och är 60.5 kg tung. fast hon ser inte så tjock ut Men nu börjar hon få dom goa bebis låren! eller man ser det nog på hakan, för hon har nämligen lyckats få 2 st
nikithea: det låter som du kommer klara det galant om du redan är bra på andning och avslappning. det kommer du långt med. själv hade jag jätte problem att krysta och slappna av i kroppen samtidigt! kommer nog inte fixa det ens med nr 2, trots att jag nu vet hur man ska göra...
tips till pappan är oxå att inte klä sig för varmt! min sambo höll på att frysa ihjäl och jag svettas ihjäl med fönstret öppet i november!
pyro pyret: jag tror du kan lita mer på hur ni sett ut innan i släkten. jag märkte att dom mätte så konstigt. jag låg hela tiden lite lite över normal kurvan. sen en gång när min BM var på semester fick jag en annan BM och då låg jag hux flux under kurvan!
Denna BM sa oxå att bebisen skulle väga ca 3500, men hon kände 600 g fel... så jag tror inte man ska hänga upp sig för mycket på det..