Nu tog jag det igen efter att ha vilat en kvart då var det 99/59. Jag har nog lågt egentligen. Det var ju bara i början när jag var totalt stirrig som det var högre. Första gången jag tog det hade jag världens hjärtklappning, skakade och höll på att svimma. Jag har alltså fobi för detta, pinsamg nog då hade jag en puls på 145 av paniken och ett högre blodtryck och jag läste här på internet att då är det nervositet. Nu ser man ju att det är lågt när jag vant mig vid blodtrycksmätaren. Detta är min tolkning. Ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att mitt tryck efter att ha suttit en stund t.o.m är för lågt. Det optimala är ett undertryck på mellan 70-80 sa hon. Då mår man bäst.
Tack för alla era svar, coh till dig som är rädd för ditt blodtryck: Hon på sjukvårdsrådgivningen sa att 90 var på gränsen till högt men ingen katastrof. Det går ofta att sänka med motion, viktnedgång om man behöver gå ner vill säga, mindre saltintag, mycket fibrer, grönsaker, långsamma kolhydrater, bananer, zushini, omega tre och att försöka ta det lugnt och trivas i sin tillvaro.
Det kommer nog ordna sig, i annat fall finns det bra mediciner, vilket jag hade varit beredd att ta om så hade behövts.
Kram