Inlägg från: Babybalo |Visa alla inlägg
  • Babybalo

NY! Skryttråd för oss med barn som INTE är tidiga i utvecklingen!

Julia 80, jag vet flera barn som inte börjat skratta högt förrän i 7-8 månadersåldern... Ingen fara!

• Babybalo

Håller verkligen med er om att det råder någon slags hysteri här inne på FL!
    När mina stora flickor var bebisar (9 och 11 år sedan) så fanns ju knappt internet, så då tog man liksom bara dagen som den var och litade på att BVC skulle säga ifrån om något var tokigt!(Det var så skööönt !)

Nu har jag en liten son som är 8 månader snart och även jag har halkat in i den här hemska jämföra bebisar- hysterin! Snacka om att man blir nojig och rädd att något är fel på ens lilla fullständigt normala bebis!Kan knappt njuta av hans bebistid när jag läser här att "alla andra" i hans ålder minsann slår ihop klossar, vinkar och pratar...

Det är ju så att man häpnar över alla FL-bebisar som sitter stadigt utan stöd vid 4 månader, klappar händer och säger massvis av ord vid halvåret, går vid 9 månader osv osv! Otroligt! Undrar var alla dessa bebisar håller hus i verkliga livet!? Jag har då inte träffat dem på ÖF eller någon annanstans...

• Babybalo

Ja, haha! Jag läste precis samma tråd!

• Babybalo

Min åttamånaders är lååångt ifrån att klappa händer och vinka! Jag tränar och sjunger "klappa händerna..." men han kan på sin höjd då dunka ena handen i bordet eller golvet!
    Han kan inte heller slå ihop två klossar. Håller inte ens gärna två saker samtidigt, föredrar att pyssla med en sak i taget!

• Babybalo

FruP, det vanligaste är att barn sitter stadigt utan stöd först mellan 8-9 månader. Det är bara här på FL som alla sitter stadigt innan 5 månader. Det är lätt att få en skev bild av barns utveckling här!

Svar på tråden NY! Skryttråd för oss med barn som INTE är tidiga i utvecklingen!