Utbrändhet och graviditet, - går det ihop?
Jag blev utbränd för ca 1,5 år sedan och sedan dess har hälsan gått i berg och dalbana. Jag har dock arbetat mig igenom det mesta med mycket vila, lugn och ro och har hela tiden vägrat ta medicin. Numera är läget ganska stabilt, jag jobbar heltid som veterinärassistent och det fungerar, men blir jag för uppstressad p.g.a. känslomässig eller yttre påverkande stress så dimper hälsan ner igen och jag blir väldigt yr och har svårt att klara av vardagen. Blir jag dålig så tar det många dagar, ibland veckor, för mig att ta mig på fötter igen, men ju mer jag får sova desto snabbare återhämtar jag mig. Jag har en 3-åring sedan tidigare men längtar nu efter att skaffa fler barn. Men jag undrar om det går?! Kommer min kropp att orka med påfrestningen att vara gravid och kommer jag att klara av en förlossning? Och hur ska det gå när barnet kommer till världen? Jag minns hur det var med sonen när han var nyfödd, jag fick max 4-5 timmars sömn per dygn. Det orkade jag med då, för då var jag frisk, men idag fungerar inte det för jag klarar mig knappt på 7 timmars sömn utan behöver ca 8 för att vara befriad från yrseln. Någon med erfarenhet av kombinationen utbrändhet och graviditet och som precis som jag INTE tagit mediciner?