• Rasmusnalle

Ljusrosa Flytning??? RD 10 :-(

Jag hade min riktiga testdag idag och fick ett jättefint starkt pluss på stickan..är sååå glad. Ringde och medd ivf resultatet och fick tid för VUL den 11/11.
    Har haft mörkbruna flytningar..men har fått höra från så många håll nu att det är fullt normlt så jag börjar faktiskt tro på det snart..inget idé att stressa upp sig i onödan..ska ju leva med det här busfröt i magen ett bra tag till nu

Hur mår du??
    Kramisar

• Rasmusnalle

Tack så jättemycke allihop..ni är helt underbara. Känns som mitt livs resa redan..är så spännande allt det här. Och att man har fått vara med från första nässprayen till ett fint plus på stickan.

• Rasmusnalle

Jag böjade blöda idag... *gråter*

Hallonbåten: Som du sa så rann det ner blod i toaletten.fick tom ta på mig en binda..man vänjer sig inte..livrädd hela tiden..+ att jag hade väldigt ont i magen hela morgonen och fm..sen kom blödningarna..
    Ska det va så här..känns som jag slits mellan hopp och förtvivlan hela tiden..
    Blir så matt i hela kroppen!!

Hade du ont när blödningarna pågick?

• Rasmusnalle

Lyckade nyss med en sak som man bara inte får göra när man är i min situation med blödningar och funderingar på missfall hit och dit.
    Även ett bra sätt om man vill ge sin man en hjärtattack på nån sekund.

Jag kom hem lite sent från jobbet idag..han vet att jag är vrålhungrig när jag kommer hem och har ställt sig o lagat fisk med frasigt täcke med tomater och ägg mm..älskar den maten.
    Sen vid 19 så vill han se på cops och han vet att jag vill in på FL och prata med mina kära vänner så jag brukar äta vid lilldatorn. Idag hade jag tallriken i knät och satt och mumsade glatt. Mot slutet av måltiden när jag lyfter bort tallriken från knät så känner jag nåt man absolut inte vill känna???!!??

Jag är helt genomblöt!! Blod???? Soffan, Byxorna, Trosorna ALLT är genomblött..av vad???
    Springer in i toaletten och kollar..har svarta byxor så jag ser inte..torkar mig..men jag blöder ju inte??

Aha..jag måste ha hällt ut fiskspadet och det smälta smöret i knät på mig själv..Oj då *hehe*
    Min man tittade på tallriken och peeeeekade på stället där maten runnit av tallriken ner i mitt knä..

Så tjejer..INTE äta med tallriken i knät om ni är i ruvarperioden

Började blöda 21/10 Dagen efter TD
  • Rasmusnalle

Jo man blir ju lika livrädd varje gång det börjar blöda..men jag tror att mina blödningar inte är så farliga..hoppas bara att jag har rätt
    Håller tummarna för ss båda!!

Började blöda 21/10 Dagen efter TD
  • Rasmusnalle

Storgråter Jag tror jag har fått ett MF!! Vaknade 3 i natt och va helt genomblöt..har blödit igenom trosorna och när jag gick på toaletten sa rann det mycket blod och jag hittade en blodslamsa på pappret..lite mer än vanligt..blöder nu oxå och går på värktabletter. är helt knäckt!!

Började blöda 21/10. Jag ger inte upp..knytet SKA stanna!!
  • Rasmusnalle

Tack allihopa för era varma ord..det hjälper verkligen.
    Va in till kliniken idag och tog ett blodprov..frågade om de olika hcg värderna men det är tydligen väldigt olika beroende på vilken vecka man är i mm.
    Men vilket fall så ringde de från ivf strax efter att jag kommit hem och sköterskan berättade att mitt Hcg va väldigt lågt, men att vi absolut inte skulle kasta in handduken än eftersom jag låg på gränsen så det fanns tydligen fortfarande hopp kvar.
    Det va snällt sagt av henne men det känns ändå som det är kört för oss.
    Känns som jag har fått vanlig mens..tar ändå vaggisar nu för att ge sista hjälpen till min lilla älskling därinne.
    Ska in till ivf på måndag för att ta ett nytt blodprov.

Kram allihopa

• Rasmusnalle

Men gumman då Vad hände..har inte hört något från dig på ett par dagar.
    Verkar som vi har nåt som hänger över oss.
    Jättekramen till dig!!

• Rasmusnalle

Jaha då va det  bekräftat..kunde inte låta bli attt inte kissa på stickan nu på morgonen fast sköteraskan på ivf sa till mig att försöka låta bli eftersom de kan visa fel.
    Det helt avgörande är på måndagens blodprov.

Men men testet är taget och och nu är allt som det brukar. Fick ett  med ett litet svagt spökstreck. Tyckte väl att det va för bra för att va sant allt det här
    Nu får allt återgå till den trista vardagen igen, men den glada personen jag va tidigare tror jag inte riktigt kommer tillbaka på bra länge..det sätter sina spår hela den här behandlingen *suck*

Jag som har bjudit hit en av mina bästa vänner idag för att jag ville berätta vad vi har genomgått och nu får jag ge ett besked att jag fått MF ist. Så kommer hon med sin 1-åring..hur ska jag klara det här utan att bryta ihop??

Kram till alla

Tack lilla knytet för den här gången
  • Rasmusnalle

Har ställt in mig på att tänka framåt nu..även om det kommer floder med tårar då och då. Även fast sköterskan sa att det fanns hopp kvar så vill jag inte tänka så längre..jag orkar helt enkelt inte. Lika bra att gråta ut nu under helgen istället för att jag ska hoppas och sen på måndag få ett nytt hemskt besked att det inte finns nåt kvar.
    Det är bara plågsamt!!
    Hela den här karusellen har varit rätt ok fram till de sista ruvardagarna då jag gång på gång fått en känga i ansiktet. Med blödningar fram och tillbaka och nu med det låga värdet av hcg.

Hoppas nu på våran lilla älskling som ligger i frysen och väntar på att få komma in i värmen i mamma mage
    Tråkiga bara är att vi bara har ett ägg där..annars blir det till och börja om igen..*suck*

Träffade min kompis nu och jag berättade för henne om vårat MF och jag frågade henne om hon hade haft några blödningar uder sina tre graviditeter..nja sa hon lite finurlig i rösten, ja med den sista och la handen på magen...

Allt bara sjönk ihop..det visade sig att hon va gravid..igen!! Med sin fjärde..

Jag är glad för hennes skull men blev så ledsen nu när hon åkte..det va INTE det jag behövde höra idag...

• Rasmusnalle

Jo visst är det det..men man får väl samtidigt tänka på hur glad hon måste ha blivit när hon visste att hon va gravid..man är för klumpig när man själv har problem. Man lever i sin egen lilla bubbla ibland..och det är inte ok har jag insett.
    Det är ju hos ens bästa vänner man ska gråta ut ordentligt, inte frysa till is och bete sig som en jubelidiot..

• Rasmusnalle

Jag va in till ivf idag och tog ett blodprov för att kolla om hcg hade stigit eller fallit..i fredags hade jag 32 och det va väldigt lågt och idag hade jag 7.
    Går bra för mig det här..men men jag hade redan ställt in mig på att mitt älskade lilla knyte va borta.
    Vet bara inte hur vi ska göra nu?? Ska jag göra FET så fort som möjligt eller ska jag låta kroppen få vila till januari. Vilket är bäst..när är kroppen mest mottaglig för en graviditet..direkt efter ett MF eller efter att kroppen fått vila ut?

Fick höra idag att kroppen är renast efter ett MF och då är det lättare för ett ägg att fästa + att det finns fler ställen att fästa på.
    Jag tänkte mer på om inte kroppen har hunnit skicka ut allt från MF så trycker vi in ett nytt ägg då kanske det oxå åker ut medan kroppen rensar ut tidigare rester.

(¯`·..Jaha då va det bekräftat - Knytet är borta..·´¯)
Svar på tråden Ljusrosa Flytning??? RD 10 :-(