• Odens Ängel

Ljusrosa Flytning??? RD 10 :-(

Tror inte du behöver oroa dig!
    Som Nufan skrev så är det många som blöder i början av grawen.
    Så länge du inte har ont, och då menar jag inte molvärk utan riktigt ont, så tror jag att du kan vara lugn.
    Självklart kan jag ju inte säga säkert till 100%, men jag tycker inte det låter som ett mf, du har inte ont och du blöder ju knapp nåt, så länge du inte får superont och störtblöder så ska det nog inte vara nån fara, så sa bm till min vän iaf när hon blödde som vanlig mens när hon hade plusat.
    Men däremot så vet jag inte om det är nån idé att testa me gravtest, för det hcg du har i kroppen kan stanna upp till 9 veckor efter ett mf.
    Bättre att du ringer akut till gyn eller pratar med en bm.
    Lyckat til!!!!!!!!!!!!
    Håller tummarna!

• Odens Ängel
    lightfish skrev 2008-10-16 13:40:39 följande:
    Nu vet inte jag vad RD 10 är... Men 4 dagar innan mitt Clearblue Digital visade Gravid så fick jag en ljust ljust rosa flytning.
    Jag är på bim +6 nu tror jag.
    Och jag hade en jöätteljusrosa flytning på min bim +1, det va jättelite och jätteljust.
    Undrar om det kan ha varit ägget som fäste i livmodern, va tror du lightfish???
  • Odens Ängel
    lightfish skrev 2008-10-16 13:40:39 följande:
    Nu vet inte jag vad RD 10 är... Men 4 dagar innan mitt Clearblue Digital visade Gravid så fick jag en ljust ljust rosa flytning.
    Jag är på bim +6 nu tror jag.
    Och jag hade en jöätteljusrosa flytning på min bim +1, det va jättelite och jätteljust.
    Undrar om det kan ha varit ägget som fäste i livmodern, va tror du lightfish???
  • Odens Ängel

Rasmusnalle, på din fråga om det inte är försent att för att det ska kunna va en nidblödning så är svaret NEJ.
    En nidblödning kan du få när ägget fäster i livmodern och det kan ske allt mellan 7-14 dagar efter äl, alltså runt bim ( 14 dagar efter äl)
    Lycka tilL!

• Odens Ängel

Håller både tummar och tassar här hemma för dig
    Glöm inte att berätta för oss sen *väntar med spänning*

• Odens Ängel
    cliffis skrev 2008-10-17 09:27:23 följande:
    Men gud du är ju jättegravid:) det är ju ett starkt plus!! Åh va roligt! grattis!
    Hur kan man vara jättegravid, hur är man då *Fnittrar*
  • Odens Ängel
    Lrs08 skrev 2008-10-17 17:12:33 följande:
    Svar på #26här är en till som är lite orolig, idag så va de lite rosa inte alls mkt, har haft ömma bröst över en vecka nu och hade ett erjält hugg i tjej magen nån dag efter ÄL, har BIM på måndag så ännu finns hoppet kvar, ska vänta tills imorgon med att testa då är det iaf en dag närmare...så hoppas hoppas
    Låter som du är gravid!!
    Men tänk på att även om du testar så kan det visa neg, fast du är gravid, eftersom du är så tidig isf och kroppen kanske inte producerat tillräckligt med hcg än.
    Men jag håller tummarna för dig!!
    Sj är jag på bim +7 här, har oxå haft en flytning med lite ljusrosa i, den har jag extremt svullen mage, e kissnödig ofta, vaknar 1 gång på natten och går och kissar, somnar jättelätt och tidigt (Jag som har sömnsvårigheter och brukar ligga vaken länge), hade oxå ett extremt hugg ca 3-4 dagar efter äl, i tjejmagen.
    Ska ev testa imorgon bitti, om jag vågar
    Hoppas hoppas
  • Odens Ängel
    Lrs08 skrev 2008-10-17 23:52:00 följande:
    Svar på #28samma här springer på toa hela tiden känns det som, men ibland funderar man på om man kanske gör de i "vanliga" fall också utan att man inte tänker på det lika mkt...ja gör de du också, man ska väl kanske inte ha för stora tankar, de kommer när det kommer men som sagt hoppas kan man alltid håller tummarna för dig/er också
    Har du testat idag?
    Jag vaknade 7:15 och va tvungen att gå på toa så då passade jag på...
    Och jag fick ett PLUS!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fick ju ett tidigare i månaden oxå, men då hade testet legat 15 min, alltså 5 min för länge, så jag vågade inte lite helt på det eftersom jag dessutom fick ett minus 4 tim senare.
    Men nu man morgonurinen så kan väl testet inte ha fel, ELLER???
    Är såååå lycklig, men vågar samtidigt inte hoppas FÖR mkt, för TÄNK OM testet lurar mig...
    (Är på bim +5 till +8 idag, har lite oregelbunden mens så jag är inte säker, men jag är på flera dagar plus iaf, så mkt vet jag.
  • Odens Ängel

Håller verkligen alla tummar här för att det inte är någon fara.
    Du tror inte att det är så att du själv bringar fram smärtorna, genom att gå och oroa dig, spänna dig och gå och "känna efter" hela tiden?
    För ont kan man ju få av att stressa och vara orolig.
    Det ljusröda i trosan kan vara en vanlig blödning, vissa får ju mens som vanligt fast dom är gravida.
    Men om du är jätteorolig så tycker jag att du ska kontakta gynakuten så du får komma in och få det bekräftat att det inte är nån fara.
    Sänder styrkekramar i 1000 och håller alla våra lyckotummar och tassar här hemma för din skull.
    Håll mig uppdaterad är du snäll!!

• Odens Ängel
    Rasmusnalle skrev 2008-10-18 16:20:54 följande:
    jag är ju så dum och springer in på toa och  torkar bara för att se..men det är som gammal mens som inte slutar..det  är INTE rött blod..det verkar inte vara färskt..men frågan är vad det är??Funderar på att ta ett nytt gravtest..ett CB Digital
    Kan det inte vara så att du torkar dig för ofta och för mkt av ren oro så att du har "torkat sönder" dig lite så att det blivit ett sår mellan benen?
    Överallt står det att man kan blöda när man är gravid, vissa gör det bara i början medans andra gör det hela grawen.
    Så oroa dig inte snälla, du gör det bara jobbigare för dig och din man.
    Njut av plusset och helgen och om du sen fortfarande är orolig när måndagen kommer så tycker jag att du ska ringa gyn, så du får en tid och så dom kan lugna dig!!
  • Odens Ängel
    Rasmusnalle skrev 2008-10-18 16:20:54 följande:
    jag är ju så dum och springer in på toa och  torkar bara för att se..men det är som gammal mens som inte slutar..det  är INTE rött blod..det verkar inte vara färskt..men frågan är vad det är??Funderar på att ta ett nytt gravtest..ett CB Digital
    Hur har det gått med allting???
    Hoppas allt gått bra, svara snälla, är så orolig för din skull!!
    Kramar
  • Odens Ängel

Hahaha, vilken grej
    Men kände du inte när smöret kom i knät, det måste ju ha brännt ganska bra?!?!
    Och du skrev att nu sprang in i toaletten, gjorde inte det ont? Nej jag skojja bara
    Faan va glad jag är för din skull att allt ordnade sig, skönt att höra att du slutat oroa dig, iaf lite.
    Håller tummarna för att allt kommer gå bra för oss som har plussat!
    Kramar

• Odens Ängel

Nu är det roliga slut för den här gången, fick missfall igår i v 6+0, fick det bekräftat idag på gynakuten *gråter*

Svar på tråden Ljusrosa Flytning??? RD 10 :-(