Millli skrev 2008-10-23 20:08:08 följande:
Svar på #24Hur mår din lille?! Jobbig att sitta på akuten så länge men det var ju tur att de inte hittade något! Hoppas att det går över snart.. Man kan vara försiktig men det är nästan omöjligt att inte smitta varandra tycker jag. Inhalerar ni något? Vi kör "de vanliga" pulmicort & ventoline. Influensasprutan gick toppen! Lite gråt 10sec sen var det över, idag har han mått bra och furit omkring som en vilde. Kommer inte ihåg om det ar synagis eller prevenar som har surt PH värde så den gör ont men det gjorde inte den här sprutan! Lungfunktions undersökningen gör vi här i stockholm på SÖS. Röntga har de inte gjort sen han låg inlagd vad jag minns ,men man glömmer ju så lätt mellan alla undersökningar=)Har han halv lungkapacitet konstant eller är det extra nu när han är krasslig? Har ni gjort lung undersökning/spirometri nyligen?
Idag mår lillen bättre och har bara 0.02 i syrgas...är han feberfri imorgon så får han vaccinet.
SÅ skönt att allt gick bra för din kille!! Jo det är synagisen som gör ont- men vi emlade innan och han grät i max 7 sekunder...
De är tåliga våra små...
Lungkapaciteten är halv hela tiden och kommer väl att fortsätta vara det. Ny vävnad skall ju tillkomma därför den långa tiden på 2 år innan de tror att han blir bättre.
Jag har inte lyckats hitta något annat barn här på FL med så sjuka lungor-och det är ju skönt för det är inget jag önskar någon annan-samtidigt hade det varit bra att dela erfarenheter...
Min gosse är nu 9 månader (6 korrigerat) och har ju inte släppt syrgasen- de jag talat med som haft syrgas lika länge har barn med multidiagnos eller mkt tuffare start i livet-typ födda v.24-25 med tidig vattenavgång mm mm.
Tack så mycket för att du berättade hur det gick med sprutan! Skönt att det gick bra!
Hoppas vi hörs igen!