Jag räcker inte till! Kan inte sitta känguru dag och natt på sjukhuset!
jag känner också igen mig. har precis blivit utskriven från neo med hemsjukvård (sabh) dottern är nu i v34+2
innan jag fick familjerum på neo fick jag också fara fram och tillbaka. tog sin tid med t bana och buss plus att jag har en 3 åring med.
jag satt faktiskt känguru minst 6 timmar om dagen och var alltid där från klockan 12 till kl 21,22 eller 23.
ändå fanns det en ssk som inte ens var min kontakt person som ringde mig kl 9 på morgonen och frågade om jag inte kommer snart. då hade jag kanske kommit hem runt 00.00 tiden på natten, pumpat var 3:e timme (lika ofta som min dotter åt) och försökt sova lite.
när jag väl var där klagade hon på att jag och min man måste sitta mer med våran dotter etc etc.
just då mådde jag så otroligt dåligt kände mig redan som en dålig mamma och hon gjorde inte saken bättre. gick så långt att min mjölk började sina. då sa jag till slut till min kontakt ssk och bsk som blev jätte upprörda över sin kollega sätt.
hon hade inte ´hand om mig och sophia något mera efter det tack och lov.
va nära att ringa patientnämnden faktiskt..
så stå på dig inte meningen att då ska gå på knäna.
som min ssk sa man har ett liv utanför dessa väggar ochså och sophia låg då i kuvös samt att hon sov och sondades just då så hon hade det bra...