• makima

Hur många dagar år ni Progynon innan ET och hur mycket?

Har ätit progynon sammanlagt 26 dagar innan ET.

De 8 första dagarna 2mg/dag. Sedan 4mg/ dag i 3 dagar och sedan 6mg/ dag fram till ET dagen(blev 20 dagar).De dagar med 6mg kan ju bli olika med tanke på att man väntar på att donatorn är klar för ÄP.

Men slemhinnan såg fin ut så just nu ruvar jag på 2 embryo

makima

• makima
    Bette skrev 2008-10-13 17:04:53 följande:
    Hej Makima: Hoppas att det går riktigt bra med ruvningen, ta det lugnt och lata dig mycket. Det kommer jag att göra, jag kommer låta min man göra allt markarbete hemma under min ruvningsperiod.Jag ska göra ÄD den 28 november. Vad tar du för mediciner/hormoner och hur mycket?
    Jo, jag tar det riktigt lugnt och vi passar på att ha en go vecka i Madrid med mycket go mat och lata dagar.Min man är MYCKET påpasslig och kommer inte låta mig göra mycket när vi kommer hem.

Jag tar progynon (östrogen) 2mgx3/dag, progesteron 400mgx2/dag och 2,5 mg folsyra/dag.
  • makima

Nä, jag känner inget än. möjligen lite som träningsvärk ungefär där livmodern sitter om jag gått för mycket, men vet inte riktigt vad det beror på.
     Det tar 3-4 dagar innan de fäster. Vissa säger att det känns som om det sticker till och andra känner inget speciellt.

Men nog är det en härlig känsla ändå. Man är så nära en graviditet som det  någonsin går.

makima

Svar på tråden Hur många dagar år ni Progynon innan ET och hur mycket?