• hoppfull67

Hur många dagar år ni Progynon innan ET och hur mycket?

Hur många dagar åt ni Progynon innan ET och hur mycket?

• Svar på tråden Hur många dagar år ni Progynon innan ET och hur mycket?
  • ZXC

Jag har ätit/äter Progynova 3 x 2 mg och åt det i 22 dagar innan ET. Tycker det verkar ganska länge när jag läser runt här på FL... Men eftersom jag ruvar f n så hoppas jag att det funkar ändå! (Det får jag veta om en dryg vecka...).

Kram
    ZXZX

• makima

Har ätit progynon sammanlagt 26 dagar innan ET.

De 8 första dagarna 2mg/dag. Sedan 4mg/ dag i 3 dagar och sedan 6mg/ dag fram till ET dagen(blev 20 dagar).De dagar med 6mg kan ju bli olika med tanke på att man väntar på att donatorn är klar för ÄP.

Men slemhinnan såg fin ut så just nu ruvar jag på 2 embryo

makima

• Bette

Hej Makima: Hoppas att det går riktigt bra med ruvningen, ta det lugnt och lata dig mycket. Det kommer jag att göra, jag kommer låta min man göra allt markarbete hemma under min ruvningsperiod.

Jag ska göra ÄD den 28 november. Vad tar du för mediciner/hormoner och hur mycket?

• makima
    Bette skrev 2008-10-13 17:04:53 följande:
    Hej Makima: Hoppas att det går riktigt bra med ruvningen, ta det lugnt och lata dig mycket. Det kommer jag att göra, jag kommer låta min man göra allt markarbete hemma under min ruvningsperiod.Jag ska göra ÄD den 28 november. Vad tar du för mediciner/hormoner och hur mycket?
    Jo, jag tar det riktigt lugnt och vi passar på att ha en go vecka i Madrid med mycket go mat och lata dagar.Min man är MYCKET påpasslig och kommer inte låta mig göra mycket när vi kommer hem.

Jag tar progynon (östrogen) 2mgx3/dag, progesteron 400mgx2/dag och 2,5 mg folsyra/dag.
  • Bette

Hej Makima: Det låter som det som jag kommer att ta också. Vad härligt att vara i Madrid. Jag och maken var i Helsingfors i helgen, riktigt härligt faktiskt, bara strosa runt och framförallt vila mycket. Känns det något än, känner man någonting när embryot fäster?

Hälsn

Bette

• makima

Nä, jag känner inget än. möjligen lite som träningsvärk ungefär där livmodern sitter om jag gått för mycket, men vet inte riktigt vad det beror på.
     Det tar 3-4 dagar innan de fäster. Vissa säger att det känns som om det sticker till och andra känner inget speciellt.

Men nog är det en härlig känsla ändå. Man är så nära en graviditet som det  någonsin går.

makima

• babybabybaby

Det verkar ju vara många här på FL som gör äggdonation, hoppas något vill svara Cool Hur många dagar tog ni östrogen innan insättningen?

• villsågärna38

Det har varierat lite från gång till gång, man synkar ju för att passa med donatorn och det är ju svårt att veta exakt. Mellan 17/18 - 22 dagar skulle jag säga. Sista gångerna när jag blivit gravid (är gravid nu och fick missfall i våras) så har jag dock tagit estradot-plåster istället. 3 st som jag byter var tredje dag. Innan tog jag progynon 2 mg x 3 resp 2 mgx4. Alla tar inte upp östrogen så bra i tarmen så plåster har jag mått mycket bättre av också. Kram

• plupp06

Jag är inne på min 15 dag just nu, vet ännu inte när det blir insättning. Har läst att slemhinnan kan bli mättad och blöda ut viket jag just nu är sjukt orolig för. Gjorde VUL på dag 11 och då var min slemhinna hela 14,5 mm (tar 3x2mg dag). Jag har aldrig haft så tjock slemhinna innan och därför är det så typiskt att det drar ut på tiden. Kan det vara till nackdel att donatorn måste stimuleras längre än förväntat?

Svar på tråden Hur många dagar år ni Progynon innan ET och hur mycket?