Inlägg från: BlueYee |Visa alla inlägg
  • BlueYee

Yrsel som kommer från nacken!!!???????????

Jag har haft yrsel i snart ett år. Den sjukgymnasten jag går hos nu, säger att det kommer från nacken, för när hon trycker på nacken eller vissa punkter i nacken så snurrar det för mig.....

Är det någon här som har nack relaterad yrsel?
    berätta gärna era erfarenheter!
    Känns som man inte blir trodd i bland.......

tacksam för svar....

• Svar på tråden Yrsel som kommer från nacken!!!???????????
  • BlueYee
    lövet2 skrev 2008-10-11 17:46:05 följande:
    2 av mina stora barn har haft mycket problem med det där, eftersom de är reumatiker. När det är inflammerat uppe i nacken, så blir de riktigt yra. Ena dottern var sängliggande i 10 dagar när det var som värst! Vi behandlar med medicin (Ipren, Relifex och Diklofenak) och massage.
    Ok kanske skulle testa en vecka med ipren eller dyligt, kan ju vara så att jag är så spänd och att det är inflammerat oxå!
  • BlueYee

Min sjukgymnast vill skynda långsamt, för masserar man FÖR mycket för fort på spänna muskler så är inte det så bra, sa hon.......

• BlueYee
    Svar på #6
    Nä inte än! Jag ska ge sjukgymnasten en chans först tänkte jag..... Men nästa steg blir nog det OM jag inte blir hjälpt! Vilket jag hoppas att jag blir......
  • BlueYee

Tack för alla tips! Jag ska testa!!!

• BlueYee

Emre o Leo skrev 2008-10-11 21:40:58 följande:

Jag hade förut yrsel och väldigt stel nacke. Yrseln kom från stress och även besvären i nacken. Så dom hörde ju helt klart ihop. Om du har möjlighet så tycker jag att du kan prova på nån alternativ metod på sidan av sjukgymnastiken (akupunktur eller nåt sånt tex).
    Ja jag går hos en bonitolog (tror det stavas så) messt för stressen. Jag kommer oxå att gå på akupunktur. Men då gå hos en "riktig" utbildad, för sjukgymnasterna kan bara en bråkdel! Finns en utbildad här i trakterna hon är från......Kina? Japan?

Men jag tar en sak i taget!

hur länge hade du yrsel??
  • BlueYee
    glassbåt skrev 2008-10-12 13:30:01 följande:
    kändes eran ysel som synrubbningar, att ni ibland hade svårt att sätta fokus med blicken?? era symtom liknar mina som jag gått i flera månader utan att veta vad det e...har aldrig uppsökt läkare.
    Nä inte så. Har du migrän????
  • BlueYee
    glassbåt skrev 2008-10-12 14:06:37 följande:
    blueyee - ingen aning, kan det vara det? kan känna av febertoppar i kroppen, samt ihållande trötthet periodvis.
    När har du yrsel då?? Varje dag? sovit dåligt? när du stressar???

Man kan få yrsel om man har migrän......
  • BlueYee

Emre o Leo skrev 2008-10-12 18:32:53 följande:

Emre o Leo skrev 2008-10-11 21:40:58 följande:
    Jag hade yrsel tills jag lyckades minska ner stressen. Kommer inte ihåg hur länge. Men jag märker att fortfarande när jag kommit upp i en viss nivå av stress så blir jag yr igen, inte lika mycket som jag hade tidigare men det kommer iaf tillbaka. Då ser jag ganska direkt till att göra något åt det, eftersom det är lättare att hantera stressen innan den blivit alltför stor (tycker iaf jag).
    Ja jag tror att mycket hänger i hop med stress! För mig krävs det i stort sätt ingenting för att jag ska bli stressad och då kommer yrseln. Fast den kan komma när jag kollar på tv oxå iofs. Men det är ju bara o hoppas att det kommer att lösa sig! Är sååå rädd att jag inte ska kunna skaffa ett barn till på grund av min yrsel :(
    Så i bland är man riktigt nere och man tänker, ska det vara så här???? I resten av mitt liv......
  • BlueYee

Emre o Leo skrev 2008-10-12 22:00:35 följande:

Jag hoppas att du hittar nåt sätt för att minska din stress och att yrseln då försvinner.
    Tack för omtanken! Jag hoppas oxå jag blir bra......
  • BlueYee

Jag var hos min sjuk g.i dag igen och hon sa att när man har problem med nacken så kan det symtomen vara att det känns som man har en klump i halsen. Kan även kännas aom tungan domnar, samt att man kan få problem med öronentyp att hörseln blir sämre!!!
    exakt så som jag har, så det ena verkar föra med sig det andra.....

Svar på tråden Yrsel som kommer från nacken!!!???????????