Fler som älskar att städa?
nej, jag lyssnar faktiskt inte så mycket på albansk musik. men kan ju göra det till en del av min städmusik
nej, jag lyssnar faktiskt inte så mycket på albansk musik. men kan ju göra det till en del av min städmusik
ska nog kolla in flylady mer noga, låter bra
visst känns det mer organiserat
måste verkligen ta tag i att slänga massa, eller lägga ut på blocket/tradera (finns massor här hemma som bara ligger och tar plats
haha
det där känner jag igen
man gör massor men dagen försvinner och sen har man inget fått gjort iallafall
men det är ju så med barn; de tar ju en massa tid
haha
jag har då fem barn (precis som du har två)
ja, det är nog lite huvudsaken att det är "pigg" musik
lite har jag tagit mig samman haha
men alltid bra med tips, alltid finns det något nytt att lära sig
mm, grejer som tar plats finns ju överallt. ska nog ta tag i det NUUU (snart) måste verkligen rensa här, speciellt alla kläder som tar plats och aldrig används
det är ju massa med personligt värde som man aldrig vill bli av med, men ändå kommer det alltid ligga i en kartong undanstoppad
haha
ja, man måste nog ha något som inspirerar. eller man måste ju inte, men man får ju mer fart då
kanske därför jag inte hinner så mycket för min man knappt aldrig är hemma och tar barnen. jag har både dem och huset
ska tänka på råden och återkommer
jag städar INTE hela huset varje dag, men något städas varje dag ja. mer eller mindre
golvet tas nästan varje dag, samma med att bädda sängarna, dammar lite varje dag...
badrummen brukar jag ta nästan varje dag ca 6dagar/vecka, inte hela. ibland bara toaletten, ibland också handfatet........
nja, det vet jag inte egentligen
men det är ju upp till var och en
sen har jag ju märkt det att ju oftare man städar golvet eller dammar eller nåt ju snabbare syns ju dammet igen sen....
jag har fyra barn så här behövs det, varav en som nyligen började gå
ska vi byta någon dag?? har 134kvm
men 65kvm går ju ganska snabbt. ibland önskar jag att jag bodde mindre
men bra med utrymme till alla busbarn haha
nej, det är ju det som är frustrerande att man inte hinner allt man planerat & med fyra barn så är alltid något som händer som man inte räknat med
*håller tummarn* att hon är bra
visst är det extra bra med såna här trådar att man blir extra inspirerad
ja, man kan verkligen undra vad som händer över natten
har såna där skjutdörrar till duschkabinen
vad ska man lättast använda för grejer för att få rent i "små utrymme"??? där knappt tandborsten får plats
ja just det
varför tänkte jag inte på det????????
får testa och hoppas det kommer åt överallt. för vissa ställen är extra svåråtkomliga
känner mig så duktig idag!!
har putsat/dammat i princip hela huset på fm när barnen var på dagis & i skolan
de flesta ytor nere, fönsterbleck, dörrar, dörrkarmar, badrum (nere, dusch kvar)
sen återstår det där uppe och golvet och sortera kläder...
här hittade jag en sida med en dle tips för spisplattorna
www.bukefalos.com/f/showthread.php
har du provat? var det något som hjälpte?
nej då blir det ju svårt att prova
synd att det inte funkade
ja man vill ju ha alla lika fina
ska prova mer ordentligt med topz sen tänkte jag. har såna där skjutdörrar och kan ju inte stå där inne med kläder och spola, så tar det samtidigt med duschen tänkte jag