• M i l l a n

Årsta-bo se hit!!

Är det fler med mig som gärna skulle vilja starta en tråd där vi "Årstabor" kan diskutera med varandra. Saknar lite årsta.nu och iårsta.se som försvunnit båda två! (Eftersom det kanske finns fler Årsta så vill jag förtydliga att jag menar Årsta som ligger söder om södermalm i Stockholm ;) )
    Så är du en Årstabo eller gärna vill bli en så skriv!

• Svar på tråden Årsta-bo se hit!!
  • Praktbotia

Men hur är det med möjlighet att få plats i september, är det högt tryck då och är det en vettig månad att skola in ett barn?

• M i l l a n

Fråga gärna om det är nåt du undrar. Vill inte på nåt sätt hänga ut andra förskolor eller personal. Men det finns helt klart pedagoger och förskolor som gör konstiga saker i mitt tycke.

• Praktbotia

Vi har sökt
    1)HUmlan
    2)Skogsbacken
    3)Kullerbyttan
    4)Vintergatan
    5) Valrossen, vet egentligen inget om dem, var inne på stockholms stads hemsida och frösökte läsa mig till info om dem men det var inte så lätt
    Och nu ser jag att jag har sökt plats från 1juli, funkar det överhuvudtaget eller har alla semester då? (Nu framstår ju jag som en total idiot utan koll här men får försvara mig med att jag kände mig väldigt stressad och då kändes ett val bättre än inget val)

• M i l l a n

Har en 3a och två stycken döttrar plus man. Menar du en plats i september nästa år? Det är jättesvårt att veta så långt fram hur köerna ser ut då. Vår förskola kommer nästa höst att flytta till andra lokaler vid Årsta torg. Då kommer dden förmodligen finnas plats på en av de befintliga avdelningarna. Det kommer förmodligen öppnas en till avdelning då. Eftersom lokalerna är så stora.

• Praktbotia

Det som jag känner är viktigt är att barnen får vara ute mkt, såg på hemsidan att det var en förskola som hade profilerat sig som "ur-och-skur" men sen kunde jag inte välja dem...förstår inte varför, sen tycker jag att det är viktigt att de har ett genustänk.

• M i l l a n

Humlan har urgullig personal-rekommenderas. Vill inte gå djupare in vad jag personligen anser om andra förskolor i ett så här öppet forum. Det betyder inte att jag ander att de andra är dåliga.

• Praktbotia

Nej det förstår jag självklart, hade inte tänkt att fråga ens med tanke på att det är ett öppet forum. Men inskolning i juli, funkar det eller har alla semesteer då?

• Praktbotia

Förstår om ni vill ha större om ni bor fyra i en 3:a

• M i l l a n

På "min" förskola är vi ute ofta både för och eftermiddag. Vid dåligt väder är vi alltid ute minst en gång. Eftersom våran gård (som är tillfällig) är ganska liten så går 2-3 ggr i veckan till olika parker eller till skogen. Vi har hela tiden en dialog angående genus. Beror säkert mkt på att nätverksledaren för genus i området jobbar just på min förskola. Jobbar iofs med väldigt ambitiösa kollegor:) Vilket är jätteroligt.

• M i l l a n

Inskolning i juli fungerar (oftast) inte eftersom många förskolor stänger då. Då passar de flesta på att ha semester. Man slår ihop de barn som behöver omsorg då i en förskola.

Svar på tråden Årsta-bo se hit!!