• M i l l a n

Årsta-bo se hit!!

Är det fler med mig som gärna skulle vilja starta en tråd där vi "Årstabor" kan diskutera med varandra. Saknar lite årsta.nu och iårsta.se som försvunnit båda två! (Eftersom det kanske finns fler Årsta så vill jag förtydliga att jag menar Årsta som ligger söder om södermalm i Stockholm ;) )
    Så är du en Årstabo eller gärna vill bli en så skriv!

• Svar på tråden Årsta-bo se hit!!
  • M i l l a n

Trivs du bra i Årsta? Själv trivs jag förträffligt, men skulle vilja ha större så att barnen fick egna rum.

• Praktbotia

jahapp, hade skrivit ett långt inlägg men det försvann, har en liten marodör här som pillar på tangentbordet...min lilla dotter på 10mån

• Praktbotia

jo, trivs bra faktiskt, är relativt nyinflyttad från Göteborg. Känns kanske lite som att man bor på "fel sida" av Årsta, fel sida av tvärbanan... men man skall inte klaga, mysig stadsdel, nära till stan och grönområde

• M i l l a n

Men det är väl många som är trångbodda i Årsta. Det är väl det stora samtalsämnet här, känns det som ibland.

• Praktbotia

Ah, ja det är möjligt vi bytte upp oss från en liten tvåa till en trea när vi flyttade så vi tycker att vi har all plats i världen, men vi har ju bara ett barn än så länge...

• Praktbotia

Såg att du jobbade som förskolelärare, är förskolorna här i området bra? Har satt upp min lilla i kö nu med önskemål om att hon skall börja 1:a september nästa år, men man får väl se hur det går.

• Praktbotia

hade tänkt att gå och lägga mig men dottern är pigg pigg pigg

• M i l l a n

Fel sida om tvärbanan?! Skulle inte ha nåt att bo vid Valla torg ifall man fick större. Har många bekanta där. Området verkar kanske inte så kul utifrån. Men det finns bra lägenheter där. Vår har precis blivit en bostadsrätt. En tjej från valla torg var här och kollade på den i helgen. Hon har en etage 5:a vid Valla torg. Så nu hoppas vi på att hon vill byta den mot vår och få rabatt på marknadspriset.

• M i l l a n

Har stor insyn i förskolorna här i Årsta. De som är kommunala vill säga. Vet inte så mkt om de privata. Ett stort antal blev privata från att ha varit kommunala för nåt år sedan. Vi har många bra förskolor, men det beror ofta på vilken personal man får och deras barnsyn. Men antalet pedagoger och antalet barn i barngrupperna är ungefär lika på alla kommunala förskolor.

• Praktbotia

Ah, ok, lycka till med bytet, alltså det jag menade var bara att det känns så höghusigt och så här, och så tycker jag att det är lite mkt ungdomsgäng som drar här på kvällarna (nu låter jag som tant Agda 87, fast jag är 26..) kändes bara som lite mysigare uppemot årsta torg. Men jag skall inte klaga, fattar hur lyckligt lottad jag är som har fått en lght i stockholm och inte i någon förort. Hur stort har ni nudå?

Svar på tråden Årsta-bo se hit!!