Inlägg från: Ms Kanga |Visa alla inlägg
  • Ms Kanga

Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)

Tullemi skrev 2008-10-12 10:48:30 följande:
    Snorky: Preeecis! Jag försöker övertala min man om nåt likanande. En standard vagn (Bugaboo Bee), en slitåsläng-vagn (Carenan) och en res/utflyktsvagn (Chiccon).
    Dumpa Carenan på blocket och köp en Chicco Lite Way, den är jättebra. Jag använder aldrig min Bugaboo Cameleon nu när vi ska in och shoppa. Camen får bara komma ut när vi går på promenad.
  • Ms Kanga
    Lilla fröken jag skrev 2008-10-12 21:37:46 följande:
    Oj vilken toppentråd! Jag hoppas att jag kan få ställa en liten fråga, har kollat i gamla tråden men hittar inte riktigt svar på min fråga. Vi ska åka till London med vår 4-månaders dotter i november och vill helst inte ta med vår Bugaboo Cam. Är det någon som kan tipsa oss om den bästa resevagnen som passar en 4-månaders? Chico Lite Way verkar ju hur bra som helst, men den rekommenderas till barn över sex månader verkar det som.
    Enligt engelska sidor kan den användas från födseln och på kartongen stod det +0M. Det är fullt liggläge så visst kan du ta den men det är ju en framåtvänd vagn som de allra flesta paraplysulkys
  • Ms Kanga
    AnnieHall skrev 2008-10-13 17:28:02 följande:
    Typiskt nog såg jag denna eminenta tråd EFTER att jag beställt en Chicco Lite Way, från Italien - något dyrare än från Tyskland... Har inte fått den ännu, men är på väg, enligt TNT courier. Nåväl. Jag beställde ingen bygel (hittar ingen på babymarket.it) - någon som har beställt enbart en sådan från Tyskland, eller annorstädes? Till vilket pris, inkl frakt? Verkar vara slut hos svenska leverantören, enligt Bontis hemsida.
    jag skulle maila och fråga, www.toddler.se, www.familjetorget.se eller www.1klass.se  som sålt Lite wayen under säsongen, om de har någon bygel kvar. Det kan ju finnas även om den inte finns upplagd i webshopen.
  • Ms Kanga

Jag fick med regnskydd men inte någon åkpåse

AnnieHall skrev 2008-10-13 20:29:08 följande:
    Tack för tipset, nu har jag mejlat dem. Ni som beställde Lite Way fr Tyskland, fick ni fotsäck + regnskydd på köpet? Det kanske alltid ingår?
  • Ms Kanga
    Snorky skrev 2008-10-14 11:51:39 följande:
    Nu har min Chicco från tyska Ebay kommit! Vilken vagn och sen vad snygg!!! Kan inte vara annat än toknöjd! Den turkosa var helt underbar! Jag fick med båge och regnskydd till min.
    Har du någon bild? Hembilder visar bättre hur färgen ser ut än proffs-foton.
  • Ms Kanga
    Weblinda skrev 2008-10-15 09:09:25 följande:
    HejSpelar det så himla stor roll vad det är för vagn?Jag köpte en billig för 300 kr på blocket. En carena.Det vore ju tragiskt att köpa en ny och den sen gick sönder på flyget... dom är ju faktiskt inte så försiktiga där vad jag fått erfara!!..!!Billig, smidig o liggläge det prioriterade jag!

Jag läser alltid på om grejer innan jag köper dem om det så bara är ett strykjärn. Då slipper man gå på nitar som andra redan har gjort. Oftast är det ju så att man får vad man betalar för, köper man en sulky på jysk för 200 kronor så är det antagligen rent skräp som jag skulle få psykbryt på att använda om så bara en vecka eller som jag såg en Esprit vagn på stan i veckan och den var sjukt svårtstyrd och mamman hade jätteproblem med att ta sig runt shoppingcentret, den hade jättestor svängradie, eller en del Bugaboo Bee för nästan 5000 som har en för trång sele och dessutom verkar det vara vanligt att ett handtag går sönder om man fäller den på fel sätt.3

Nu läste jag på innan och köpte en Lite Way och det är en fullträff. Den var tänkt att bara användas vid resor 1-2 gånger per år men jag har den som shopping vagn för den är så smidig, vänder på en 5-öring och bra kvalitet.

• Ms Kanga
    GeneradFörlåt för blankraderna min 11-månaders son kom och tryckte på tangentbordet samtidigt som jag tryckte posta inlägg
  • Ms Kanga

Jag har baby travel väskan och den funkar om man tar bort framhjulen, det finns till och med plats för solskydd, dyna och lite extra blöjor.

• Ms Kanga
    Generad
    Wernan skrev 2008-10-26 19:55:32 följande:
    Det står att vagnen är 95cm ihopfälld, minus hjulen då ca 5cm... Jag tittade på vagnväskan till BabyTravel vagnarna, men den var för "smal" så det funkade inte tyvärr.www.akta.se/o.o.i.s/58
    Sorry, jag är så insnöad på Chicco Lite Way så jag trodde det var en väska till den vi pratade om Generad
  • Ms Kanga
    Modesty B skrev 2008-10-26 20:03:40 följande:
    Hej!Sprang på er tråd av en slump och blev så glad, då jag har en fråga jag klurat på den senaste veckan.Vi har en chicco lite way som ska få se sig om i världen, då vi åker till Miami och Mexico om 5 veckor. Det jag funderar på nu är om jag ska köpa en särskild väska till vagnen eller om det duger att packa in den i plast som man köper på flygplatsen?Första gången vi reser med vagn, så vi är noviser!Tacksam för era åsikter!
    Baby travel väskan från Babyproffsen jag skriver om i inlägg 50 kostar 145 kronor så det tycker jag absolut det är värt att kosta på.
Svar på tråden Vagn/Sulky på resan? Ska du resa med barn och vill ha tips på vagn? (Del 2)