• mytrouble

Någon som vet om man kan göra bruttolöneavdrag för ÄD utomlands?

Va??! Förlåt en helt okunnig. Har aldrig hört talas om detta. Vaddå bruttolöneavdrag? Vad har kostnaden för att försöka få barn att göra med arbetet???? Kan någon förklara pleeease? Har helt missat detta

• mytrouble

hymafr: Tack för infon! Men svårt att veta hur mkt det kan löna sig om det nu även minskar föräldrapenningen...??? Hmmmm, matematik i den högre skolan tydligen... Inte dumt att som isisisis ha en revisor då... Eller är det nån här som själv har försökt räkna på det där??

• mytrouble

OK. Men fiffigt att som du isåfall vänta - tills man ser hur det gått Gör nog så.

• mytrouble

Jaa, berättigad fråga Caribe. För när jag tänker närmare efter sa vår löneansvariga på jobbet (som är kunnig och har mångårig erfarenhet) att föräldra- och sjukpenningen grundar sig på den månadslön du har nu och skulle komma att ha de närmsta 12 månaderna framöver... Men ni som har gjort bruttolöneavdrag - har det då dragits av ett visst belopp varje månad - eller en klumpsumma vid ett tillfälle?? För vid det senare alternativet borde det ju inte påverka föräldrapenningen (men då kanske skatteeffekten inte heller blir så fördelaktig??)

• mytrouble
    Caribe skrev 2008-10-10 07:56:14 följande:
    Tack för alla svar tjejer! Jag har bokat in ett möte med min lönetant nästa vecka och då skall jag se hur jag får göra med ÄD bruttolöneavdrag!Men skönt att höra att det inte påverkar ev mamma peng
    Lönetant *fniss* Påminner lite om fluortant eller nåt
    Jag är också tacksam för alla tips och ska defnitivt kolla med arbetsgivaren om detta
  • mytrouble

Schysst lönetant!! Jobbar du och ni andra på privata företag? Tro om det är lika inom landstinget?

Svar på tråden Någon som vet om man kan göra bruttolöneavdrag för ÄD utomlands?