• Anonym

Hur funkar det med rättsskydd i hemförsäkringen?

Jag har Länsförsäkringar och de har ett rättsskydd inbakat i hemförsäkringen. Funderar på hur det fungerar? Jag har kontaktat en advokat, vet inte om det kommer att skrivas ett avtal eller om vi går till tingsrätten. Ersätter försäkringen 80% av hela processen? Tänker på första besöket hos advokaten som ju kostar runt 1200 kr. Hur sker betalningen?
    Hoppas någon kan hjälpa mig! Har försökt få tag på ngn hos Länsförsäkringar men de sitter i sammanträde hela dagen....

• Svar på tråden Hur funkar det med rättsskydd i hemförsäkringen?
  • Anonym

vi tog advokathjälp i en vårdnadstvist - vi fick betala hela beloppet på 1200 kr första gången.

Sen betalade vi 10% av slutsumman med hjälp av rättsskyddet.  Vi höll dock på bra länge så slutsumman blev ialla fall en bra slant över 20.000 så där kände vi oss ganska trygga med att bara betala 10 procent..

• Anonym

Jag var i en tvist förra året, har folksam. Hann med två besök hos advokat, med tim-penning på 1500 kr. Sedan var det många telsamtal som han även debiterade..och en sväng till tingsrätten. Allt slutade på ...vet inte ca 30.000 kanske, man jag fick en räkning på bara 4000 som jag fick betala av. Lycka till!!!

Svar på tråden Hur funkar det med rättsskydd i hemförsäkringen?