Om ditt barn inte äter lunch på förskolan...
På barnens dagis så är filosofin är att barnen ska smaka. Men jag tror inte att de gör nån stor affär om barnet inte vill. De serverar ingen särskild mat. Fast det var faktiskt tal om att min ena son skulle slippa potatismos när det serverades, eftersom han inte alls klarade av att äta det. Personalen sa att det inte skulle vara nåt besvär att koka 2 potatisar istället... Nu började han dock gilla mos efter ett halvår.
Äter inte barnen maten så får de äta smörgås, de måste ju få nånting i magen. Den här förskolan har inga problem med att barnen (utstuderat) låter bli att äta en massa olika maträtter - bara för att få äta sig mätt på mackor. Konstigt att det automatiskt skulle bli så på andra ställen... Måste fråga om detta idag när jag hämtar så jag inte skriver nåt som inte alls stämmer. Jag återkommer!
När min yngsta somnat i lunchen (vilket har hänt mååånga ggr.) så har han ätit en massa till mellanmål istället. Jag skulle dock önska att personalen hade mer tid för barnen och kunde servera honom lunch tidigare (vilket de gjorde förra hösten då det var mycket färre barn på dagiset...). Men det funkar inte nu.