Inlägg från: AstraTrillian |Visa alla inlägg
  • AstraTrillian

Om ditt barn inte äter lunch på förskolan...

Åh, det här problemet har vi nu. Alva gillar inte mycket mat tex potatis, korv, fiskbullar och mycket sån typisk dagismat. Jag har talat om för fröknarna att jag absolut inte vill att hon ska tvingas äta/smaka något. Det som händer är att hon ganska ofta bara äter knäckebröd och morötter till lunch och det känns inte bra. Vet inte alls hur vi ska göra, jag vägrar att hon ska tvingas äta någonting.

• AstraTrillian

Bonusmorsa: Det vill jag inte.

Anna Björk: Givetvis uppmuntrar vi henne och hon får ta vad hon vill av det vi serverar hemma. Rätt vad det är smakar hon, och då och då är det t.om. gott, så jag tror ju inte hon kommer ha samma inställning resten av livet.

Bonanza: Det undrar jag med! Hur kan man tvinga ett barn att smaka som inte vill? Och VAD vill man uppnå? Min skolfröken tvingade mig att äta mat jag inte gillade och den maten avskyr jag fortfarande. Hur ofta blir man tvingad att äta något och det blir en positiv upplevelse?

Sen har vi turen att leva i ett land där det inte är svält eller ransoneringar. Det finns massor av mat och jag förstår intet varför man då till varje pris ska äta det man tycker är äckligt.

Svar på tråden Om ditt barn inte äter lunch på förskolan...