• anik

Så himla trött på det här!

Jag hade fyra tidiga och ett sent missfall innan jag fick min dotter. Nu tänkte vi övermodigt att det var dags att skaffa ett syskon. Vi lyssnade på alla glada tillrop och tänkte positivt. Åh, och nu sitter jag här med ett tidigt missfall till och ett utomkvedshavandeskap där jag fick operera bort ena äggledaren akut! Så himla trött på alla undersökningar, operationer och misslyckanden. Hur svårt ska det vara egentligen för mig!

Arrgh!! (förlåt! bara så uppgiven och besviken!)

• Svar på tråden Så himla trött på det här!
  • pear

anik: ja vi är nog på gång...eller så Läkaren rekommenderar ju att man väntar 2 mens innan man försöker igen men jag vet inte. Känner mig så trött på att vänta o vänta. Vi har alltid väntat lite mellan mf o nya försök och det har ju uppenbarligen inte gjort nån större skillnad. Så nu får det bli som det blir. Jag är inte heller purung, 33, så jag börjar oxå känna mig lite stressad nu, och ska det ta flera år, som det gjorde sist, så känner jag att jag inte vill "slösa" bort nån tid.

Lilo75: beklagar dina mf, vet hur jobbigt det är. Bra att du ska få prova prog. nästa gång. Lycka till!
    Kram på er alla

• Skeppet

Jag hade 2 missfall innan jag fick min dotter. JAg gick på akupunktur både före och under den senaste, vilket resulterade i en komplikationsfri graviditet. Men som ni nämner det kag vara massa andra åtgärder som hjälper, blodtunnande mediciner, progesteronstöd. Jag kände också att jag var tvungen att ta kontroll över min kropp och eftersom jag gör IVF hade vi alla förutsättningar att lyckas. Alternativmedicien tipsar jag om - så slipper man vänta på läkarna...

Kram Skeppet

• anik

Lilo 75: Jag tror på progestoron så nu får vi hoppas att det går bra för dig. Beklagar dina 5 mf, vet hur det känns.

Skeppet och Pear: Jag gick på zonterapi och till alternativmedicin läkare innan jag fick min dotter. Jag vet inte om det hjälpte men jag fick tid att prata av mig och det var jätteskönt. Kvinnan jag gick till hade själv haft 4 missfall. Dessutom drog jag ner på rött kött rejält. Tränade regelbundet (yoga och styrketräning)och gick på massage hos en kiropraktor. Alltihop bra och gjorde att jag kände att jag tog kommando över situationen och gjorde det bästa av den! Men jag sätter stort hopp till prog! jag hade själv satt igång genast nu om det inte hade arit för att min man krånglar!

Sköt om er!

• Yunior

Fy vad jag är less på att tänka livet i två-veckors perioder och slängas mellan hopp coh förtvivlan. Om man blir gravid igen-känns hopplöst just nu- kommer man ju bara tro att man väntar missfall igen. SÅ j-a värdelöst....
    Jag träffar vänner som är gravida och/eller har bebisar varje vecka....blä.

Var tvungen att ventilera.
    Hoppas ni haft en bra helg =)

Kram

• pear

Yunior: stor KRAM till dig. Förstår precis dina tankar. Livet blir verkligen bara som en lång transportsträcka när man befinner sig där du gör nu. Och tankarna upptas hela tiden av detta. Man behöver ventilera sig. Det var det som höll mig uppe när det var som värst, detta forumet har betytt så mycket. Bara det att "träffa" andra i samma situation. För precis som du så blev mina vänner gravida och fick barn "på löpande band" och det var riktigt tufft emellanåt. Och du: du kommer bli gravid igen och chansen är stor att du också kommer att få ditt efterlängtade barn framöver.
    Ville bara skicka några (förhoppningsvis) tröstande ord till dig.
    Kraaaam till dig och alla andra kämpar därute!

• Yunior

Tack så mycket pear! Det värmde!
    Vissa dagar känns ju bara värre än andra helt enkelt.
    Hoppas allt går vägen för dig också snart. Håller med dig om att tiden rinner iväg. Jag har fyllt 35 och man vet ju att oddsen inte blir bättre av det precis.

Håller tummarna för oss alla.

• Lilo75

Hej!!
    Ska påbörja min första pergo-kur nästa cykel...med star i början på november...
    Jag hoppas verkligen att pergotime i kombination med progestronvaggisarna ska ge oss ett plus som stannar...
    Nu har vi kämpat i ett år...krafterna börjar tryta, så mina tummar hålls inför nästa månad.

• pear

Håller också tummarna för dig Lilo75 och hoppas att detta ska vara din månad och att pergo och proggisar ska få till ett fint litet plus som stannar.
    Kram

• Jaxon

Håller bara me alla härinne.. man är ju less på alla läkarbesök, mediciner osv osv.. varför är det inte bara att ha sex o så blir de barn.. som "alla" andra verkar klara av...  Inga mer mf/ma för min del tack!

Lycka till alla härinne från en som har ålderspanik, fyller 36 i januari! Blä!

~~*~~ Säg till om ni vill besöka min sida så lägger jag in er i min adressbok ~~*~~
  • godiset

Känns som att jag oxå passar in bra här. Har precis fått reda på att jag har fått mf igen... Känns oerhört tungt och ledsamt nu. Är vårat tredje mf på raken. 1:a i v.6, 2:a i v.11 och nu detta i v.8. Har inga barn innan och längtar så det gör ont i hjärtat. Ska börja en utredning nu och hoppas verkligen att man kan få nån hjälp, känns som man inte vågar hoppas längre men det är så skönt att läsa att det går bra för andra som haft flera mf innan.

Behövde bara skriva av mig lite... Stora lyckatill kramar till er alla som kämpar.

• anik

Hej alla!
    Jag är lite avundsjuk på er som är igång och försöker. jag och mannen har problem i förhållandet nu så det är inte läge att försöka skaffa barn. Med en massa missfall i bagaget har jag inte direkt tiden för mig heller! Men nästa gång! Då ska jag se till att förutsättningarna är perfekta!

Lycka till!

• Jaxon
    anik skrev 2008-11-05 11:27:24 följande:
    Hej alla!Jag är lite avundsjuk på er som är igång och försöker. jag och mannen har problem i förhållandet nu så det är inte läge att försöka skaffa barn. Med en massa missfall i bagaget har jag inte direkt tiden för mig heller! Men nästa gång! Då ska jag se till att förutsättningarna är perfekta!Lycka till!
    Va tråkigt anik att ni har de lite tungt nu.. Hoppas att det löser sig snart. Hur många mf har du haft? Kram
    ~~*~~ Säg till om ni vill besöka min sida så lägger jag in er i min adressbok ~~*~~
  • Yunior

Kram till alla er som har det jobbigt!

godiset: fy vad tungt med tredje på raken.
    anik: hoppas det löser sig med din relation!

kram

• anik

Jaxon: Jag har haft 5 missfall och 2 utomkveds.
    Tack Yunior! Vi går i familjerådgivning och det är jättebra. Vi hade glömt bort varandra i barnhetsen. Trodde inte det skulle hända oss men här står man!

Kram

• Jaxon
    anik skrev 2008-11-06 13:06:09 följande:
    Jaxon: Jag har haft 5 missfall och 2 utomkveds.Tack Yunior! Vi går i familjerådgivning och det är jättebra. Vi hade glömt bort varandra i barnhetsen. Trodde inte det skulle hända oss men här står man!Kram
    O fy va jobbigt anik... förstår att de kan va tufft att hålla liv i förhållandet.. Hoppas de reder sig.. Kram
Svar på tråden Så himla trött på det här!