• qlurig

1 år i morgon och tårarna rinner

Exakt för ett år sedan hade jag nyss kommit in på förlossningen pga vattenavgång 30+6
    Efter många försök att stoppa värkarna kom en liten prinsessa ut 04.39 och en prins 04.41
    En lång resa på neonantal avd väntade och avlöstes av operationer på flickan, rädsla för att de skulle finnas kvar i våra liv och förtvivlan att de hade fått en sådan kämpig start i livet.
    Prover och utredningar, liv eller död.
    7 månader terapi och ändå kan man inte titta på bilderna när ens barn kom till världen.
    Sorg över den där brickan man inte fick efter förlossningen eller små gulliga grattiskort.

Vet inte igentligen vad jag ville med detta inlägg och tycker väl mest att det är svammel.
    Men vill stolt resa mig upp och skrika ut över hela världen att mina små älsklingar blir 1 år i morgon och är stora och starka och friska.
    Livet finns, känslorna är utanpå kroppen men kärleken övervinner allt.

Sänder en styrkekram till alla er speciella mammor och pappor som sitter med er lilla kängurubebis just nu.

Mamma till prinsen Oliver och prinsessan Nova 07-10-01
  • Svar på tråden 1 år i morgon och tårarna rinner
  • qlurig

Tack för alla grattis...

Trodde inte det skulle göra så ont, eller att man skulle vara så ledsen ikväll.
    Men det är så blandat.
    Samtidigt är jag ju glad och stolt.

Det första jag ska göra imorgon när barnen vaknar är att gosa riktigt mycket med dem.
    Nu ska jag torka tårarna och försöka sova.

• Bamsefarmor

Grattis till dina fina barn! Jag vet precis hur du känner...jag sitter här på samma vis som du eftersom min son, som kom i v. 27+1, också fyller 1 år idag! Jag trodde inte att det skulle beröra mig så mycket som det gör. Men vi får tänka på att denna dagen verkligen är värd att fira! Kramar till er alla!

• Gemelas

Grattis till er båda (Qluri& Vargmamma) och era fina barn!!
    Vet att det känns väldigt jobbigt med alla delade känslor inför första födelsedagen. Mina tjejer föddes v 29+1 och jag tyckte det var absolut jobbigaste tiden innan deras 1-årsdag och alla jobbiga minnen kom tillbax igen. När födelsedagen väl var där kändes det genast mycket bättre så jag hoppas att det gör det för er oxå idag!

Tiden går så fort, mina små tjejer fyller 2 år på söndag och det känns faktiskt bara kul. De har ju hunnit komma ikapp både storleksmässigt och utvecklingsmässigt på ett annat sätt på det här året. Och så har de hunnit bli storasystrar oxå .

Massor med grattiskramar till era små sötnosar!!!

• Jessica1

GRATTIS! Tänk att båda dina underverk är här bland oss och garanterat sprider leenden på sin mors ansikte varje dag.

• Cia o krabaten

Grattis på 1-års dagen!

Inte nån tröst,men jag har snittats 2ggr och aldrig heller fått nån fin fika bricka och fått skåla...

• boktok

Grattis qlurig och vargmamma till era 1-åringar. Jag hade också blandade känslor på E:s 1-årsdag, många tankar och minnen som kom upp till ytan igen. Men tiden flyger iväg och nu är Erik 18 månader(okorr)!!!!

• qlurig

och så här bra gick det

äter 1-års tårta

• JLS

Har inte prematurbarn men såg tråden och vill bara säga att jag är så glad för er skull att bebisarna klarade sig och fyller ett år imorrn

♥ Julia 080626 ♥
  • Grüth

stort grattis till sötnosarna. vet precis hur du känner. vår son är född i v 24 när han fyllde ett år hade jag väldigt svårt att kontrollera mina känslor otroligt massa minnen som bara forsade över mig...

• ElinMaria

Oj vad stora och fina de har blivit! Jag hade också väldigt blandade känslor på Linnéas ettårsdag. Den första tiden är jobbig att tänka på fortfarande eftersom ingenting blev som man hade tänkt sig.

• LoVe Me

Vilka sötnosar

(¯`?¸·´¯) MÊ (¯`·¸?´¯)
Svar på tråden 1 år i morgon och tårarna rinner