• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej Kexan!

Ja, det var svårt att få in i skallen, men nu- inga fler grav.test! Jag fick en ordentlig rädsla över utomkveds, var på KS i går för UL. Allt såg normalt ut för v. 5. Inget embryo eller hjärtaktivitet syntes, men det gör man inte i v 5. Smärtorna som jag haft hittade dr. ingen källa till. Men, man kan ha ärr efter infektioner som man inte vet att man haft, de kan göra ont. Efter besöket andades jag ut ett stort moln av lättnad och bestämde mig för att sluta tvivla. Jag är gravid tills motsatsen bevisas (förhoppningsvis genom att en bebis kommer ut).

Våra föräldrar blev jätteglada. Min mamma tycker att det är svårt att förstå. Det kan jag ju relatera till De har vetat om vår barnlöshet och denna långa kamp i alla år. Så det är klart att det tar tid att smälta när det väl händer.
    Mina föräldrar visste om att vi gjorde ÄD. Svärföräldrarna visste inget (fick jag veta). Min käre make hade inte förvarnat dom. Så min svärmor blev riktigt förvånad!

Hoppas allt är bra med dig & din 1-åring!

Kram!

• Emmylou

Hej Kexan & Pricken!

Kexan, blödde du 1 v efter testet?! Jag har haft bruna flytningar idag, även värk (kraftigare mensvärk) i sisådär 45 min. Det var i förmiddags. Ingen värk efter det.

Pratade med BM Kristina. Jag lämnade blodprov hcg idag för att mäta grav.hormoner. Ska ta ett till prov nästa vecka. Det är det enda man kan göra i nuläget. UL 2/12 kvarstår.

Läst & läst om missfall på nätet idag, men hittar ingen som haft ont i 45 min med brun flytning. De fall jag läst om, då är det kraftigare blödningar och ofta mer ihållande värk.
    Vet inte vad jag ska tro. Det är bara att ta en dag i taget, mer kan man inte göra.

Tråkigt att F är sjuk Krya på-kramar! Kram till Pricken oxå!

• Emmylou

Tack alla ni goa för stöd!

Hej Bette! Tack för din info! Jag har tagit 1 extra Progesteron/ dag sedan detta hände i torsdags. Läst det på FL, kanske i eran tråd. Är ordinerad 3 x 400 mg/dag. Massor av Lycka till med ÄD nästa vecka! Vad spännande. Är det första försöket?
    Jag kommer och hälsar på i eran tråd sen om det här går vägen. Innan UL 2/12 vågar jag inte hälsa på i många trådar..
    Håller alla tummar för dig!

Kexan, tack för att du berättar. Det känns lugnande att läsa om att du varit med om det, men att du ändå sitter där med en härlig dotter! En dag i taget. En annan vän skrev meddelande till mig och berättade samma sak. Och det gick bra det också.
    Så det finns hopp. Vill bara att det ska bli 2/12.

Pricken- Den där huvudvärken sitter som en järnmössa. Usch. Svårt att tänka med den på. Hoppas den går över. En promenad i vinterland kanske kan hjälpa (eh, blodkärlen drar ihop sig- mer värk). Nej, kanske inte hjälper, men det är ju mysigt med massa snö! Det har i alla fall vi här i norra länet. Det snöar ymnigt! Det blir till att gräva fram bilen sen (men det får maken göra). Jag måste ju ta det luuuungt

Stor kram till er och Trevlig Helg!

• Emmylou

Hej flickor!

Hoppas ni mår bra i snöyran!
    Hcg (gravhormon) som togs i måndags har ökat som det ska
    Nästa steg blir UL nästa tisdag.

Må så gott! Stor Kram.

• Emmylou

Hej flickor!

Bette- jag hoppas att allt går bra för dig i morgon. Jag ska tänka på dig! Lycka Till- Kram!

Pricken, jag har inte fått till någon snöängel. Men jag ska erkänna att jag var sugen. Efter nästa snöstorm lägger jag mig på tomten och flaxar! Har det blivit någon ängel för dig? Det kan ju se lite mer naturligt ut för dig, Kexan, som har en 1-åring bredvid. Nu är ju snön nästan borta så det blir mer sand-ängel nu.

Ja, bara några dagar kvar till UL. Har gott hopp om ett pickande hjärta. Mår illa. Tidigare bara på kvällarna. Men idag från sisådär 10 på fm och still going strong. Jag grimaserar och förklarar mig för högre makter (jag är jätteglad för det här, jag lovar- det är värt det!!). Rädd för att snart behöva köra bussen med den stora vita ratten (om ni förstår vad jag menar).

Kramis & trevlig helg! Den startar ju faktiskt i morgon

• Emmylou

Hej Töser!

Vad gullig du är Pricken! Kan förstå att du känner så, det hade jag oxå gjort. Du har ju varit viktig i det här så det är allt lite speciellt. Hoppas Hoppas Hoppas SÅ att det lyckas för dig /er oxå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    När du går på UL får du förhoppningsvis veta när det blir av med ÄP & ET!

Ja, veckorna flyger i väg. Men just nu är jag glad för det. 5 veckor till kan gå i ett nafs tycker jag (så jag kommer förbi magiska gränsen v. 12). Nej förresten, lediga dagar runt jul kan få sega sig fram lite grann. Men annars kan det bara säga svisch.

Kexan, en 11-åring var ju ett ännu bättre alibi för att göra snöänglar Så, ni är stödfamilj. Vad härligt! Det är en underbar insats ni gör. Jag skulle gärna vara det, men maken är inte lika inne på det. Det finns så många barn som behöver trygga vuxna omkring sig.

Trevlig Helg! Kramar

• Emmylou

Hej Vänner!

Var på UL i dag. Såg ett fint embryo med pickande hjärta
    Sen såg läkaren en mörk skugga ovan/ bredvid embryot. Troligtvis en blödning i slemhinnan.

Blödningen kan "absorberas av kroppen" eller blöda ut, utan att skada embryot eller blöda och ta embryot med sig i fallet

Dr. hade sett graviditeter som gått bra trots en sådan blödning, men betonade att missfalls-risken är förhöjd. Ska tillbaka mån 15/12 på nytt UL. Längtar så efter att få vara bara glad, om vi kommer dit någon gång..

Hoppas allt är bra med er flickor. Håller tummarna för fina ägg till dig Pricken! Kram.

• Emmylou

Hej Pricken min Vän!

Åh, vad tråkigt!!! Är så ledsen för din/ er skull. Förstår att du inte kan hitta något positivt med det här Ibland är det bara skit helt enkelt! Som du har kämpat för detta. Har dom sagt nåt om när det blir dags igen, eller bara "i början av nästa år"? Det är klart, de ska ju hitta en ny donator, så det är väl svårt att säga exakt. Då blir ni väl mottagarpar 1 i alla fall!?

Jag skickar en miljard kramar! Sköt om dig massor.

• Emmylou

Trevlig Helg! Kram

ps: Pricken, hoppas det går bra med M som komma skall. Jag hade mer ont än vanligt efter testcykeln. Hoppas verkligen du slipper det. Bra att det är helg, så kan du ligga på soffan & mysa. Kram!

• Emmylou

Hej Flickor!

Pricken, vad skönt att du (i söndags i alla fall) sluppit mensvärk. Hoppas det hållt sig under kontroll!

Hur är det med dig, Kexan?

Allt såg OK ut på UL i måndags Ingen blödning kvar, bara ett fint embryo. 2,5 cm lång ärta, stort huvud med ett par kringelkrokiga ben på.

Massa kramar till er!

• Emmylou

Hej på er!

& Hej Bette! Allt bara bra här tack! Förstår att det varit en tuff tid för er. Man satsar så mkt inför behandling både fysiskt och mentalt så det tar tid att ta sig tillbaka till nivå 1 igen. Sen kan man ju förstås ha annat i livet också, och då blir det ju bara för mkt.
    Härligt att du trivs på nya jobbet! Hoppas det går bra med makens S-test och att ni får en ny donator snart. & hoppas du får en riktigt mysig jul! Stor Kram!

Var på inskrivningssamtal hos BM i dag. Crazy, är det mig hon pratar med?? Trodde att hjärnan förstått, men när det satt en BM och ställde frågor så blev det helt surrealistiskt.. Poletten trillar väl ner helt i sinom tid..

Kexan, jag undrar som Pricken om du ser fram emot att börja jobba igen? Förstår att det är trixigt med medicinerna. Man vill ju inte vara beroende av tabletter om man slipper (låter som att jag kallar dig för junkie )

Pricken, du måste ta hand om dig och inte springa runt & swoscha! Snart får du lite välförtjänt julledighet. Lova att du myser och tar det lugnt då!

Stora Kramen till er!

• Emmylou

GOD JUL vänner!

Kexan, BF 17/7. Mitt i svenska sommaren, så det kan vara 10 grader och regn eller 35 grader och stekande sol Härligt förresten att ni hittat ett bra dagis. Det måste vara mkt värt!

Hoppas du kryar på dig, Pricken!

Ha en härlig helg! Julkram

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2