• Pricken76

ÄD på KS Huddinge del 2

Emmylou!
    In & out,,,,det är som på riktigt ju
    Vad bra att ni fick ett embryo till dig och ett i frysen. Var ni par 2?
    Du har precis gjort min kväll mycket ljusare.
    Ska sända massa positiva tankar till dig nu, att den där klumpen ska stanna kvar.
    Kram & grattis

Jag är så förbannad och ledsen på min lillebror. Han har ikväll varit så otroligt okänslig & korkad. Han berättar att han & hans tjej pratat om oss, anledning till att vi inte får barn är enl dom, att vi tänker för mycket på det. Vad vet han om det? I princip inget. Han har knappt prata med mig om hur vi tacklar detta problem.
    Han tror att vi kommer blir gravida om vi super till och har sex på fyllan....Syrran du vet ju hur många ungar som kommer till på fyllan. Vad svarar man på det?
    Detta sitter han och predikar för mig när vi äter middag tillsammans. Tillslut blir jag bara tystare och tystare, svarar inte när han säger sina korkade saker. Så då ebbar konversationen ut.
    Han vet att vi står i äggdonationskö, men det verkar vara helt bortblåst.
    Hela hans tänk gick ut på att det är våra tankar om barn som sätter käppar i hjulet för oss. Att vi tänker för mycket på det.
    Inte stöttar han mig i denna stora svårighet. Undrar egentligen vad han ville få sagt? Detta bottnar egentligen nog i något annat.
    Tror inte han förstår hur jobbigt det är att inte kunna få barn. Men han har inte kommit dit ännu, han är för ung och nu även dum...

Deppiga hälsningar från mig

• Pricken76

Hej Vinteräpple och Emmylou!
    Tack för vänliga ord. Toppen att du till och med känner till en studie. Nu ska han få....

Jag vet att han egentligen menar väl, men det blir istället tvärtom. Han har fullt schå med karriär och fokuserar nu mer på att "bli något" , finna sitt mål i livet. Vad vet han nog inte riktigt. Tror inte han funnit sig själv ännu. Enl min mening är han toppen och har lyckats super bra här i livet. Han är ett känt ansikte i Sverige, så han har nog en hel del press på sig själv... Blir nog lätt så i vissa kretsar.

Jag har bestämt mig för att maila honom. Han har precis lämnat landet, så då kan han passa på att fundera på ett och annat när han är på vift.

Visst hade det varit lättare att tackla om det inte hade varit en familjemedlem. Men nu känner jag att jag orkar engagera mig i att berätta att jag blev ledsen. Det skulle jag nog inte göra om det var en utomstående "korkskalle".

Skönt att skriva av sig.

Hoppas du mår toppen Emmy. Vi hörs.

• Pricken76

Hej alla!
    Ena dagen ledsen och andra dagen glad. Ja så är livet!
    Igår ringde Kristina från HS. Vi är preliminärt inplanerade för ET i december.... Mottagar par 2.
    Så igår började jag spraya Synarela.
    Blev helt chockad när hon ringde, trodde inte det skulle gå såhär fort. Ställde oss i kö i april.
    Vi får vänta och se hur många ägg donatorn har. Annars blir det dax för oss nästa år.

Försökte gå in och skriva till er igår, men det var väl typiskt att internet strulade då.

Glada kramar från Pricken

• Pricken76

Oj glömde en sak....
    Jag skrev ett långt brev till min bror. Jag fick ett långt mail till svar (bad att han inte skulle ringa mig, orkar inte med honom nu). Han bad jätte mycket om ursäkt. Han förstod inte att han gick på för hårt eller att han sårade mig. Han är jätte ledsen för att jag mådde dåligt. Så nu känns det lite bättre...
    Han har verkligen fått ett och annat att fundera på nu.

Kör hårt Emmylou, klart att man hela tiden har i bakhuvudet att man gjort en ÄD. Inte minst med proggisar x 3. Tur att tankar inte påverkar resultatet
    Tänker på dig och sänder positiv energi....
    plus plus plus plus
    Kramar igen

• Pricken76

Jag sprayar GnRH (gonadotropinfrisättande hormon) , du fattar va hi hi.
    Mensen kommer upphöra/hämmande effekt på äggstockarna, det är väl så att jag ska få samma cykel som donatorn. Denna spray fick jag innan vår första ivf.

Hur mås det Emmy?

Trevlig helg allesammans!

• Pricken76

Hej alla!

Emmylou: Pirrig väntan förstår jag. Segt som tusan. Tummarna är fortfarande tejpade,,, ganska svårt att tvåtta håret ska du veta

Själv sprayar jag, känner ingenting, sär glad för det. Men det kanske kommer...

Kexan: Är verkligen kul att du följer oss.

Kram till er

• Pricken76

Åh fy vad segt Emmylou. Svamp som grädde på moset. Hoppas olja funkar, testa annars yoghurt...låter knasigt, men det fungerar Been there, done that. Och det borde väl inte störa proggisarna... utan mer ge lite harmoni där nere.

En vecka kommer gå fortare än du anar. Håll ut.
    Hej svejs//P

• Pricken76

Åh fy med sår där nere...
    Trevligt med Inotyol som kletar så förskräckligt, men det gör gott. Men den har verkligen en bra skyddande effekt.
    Ja, imorgon är det fredag =underbart. Ska verkligen bli skönt med helg.

Ha en riktigt riktigt trevlig helg Emmy.

Och du Kexan. du får sjunga och ge många paket till din dotter. Jag vill oxå ha barnkalas snart.

Heja oss!!

Kram från en trött prick

• Pricken76

Oj,,,, nu har tiden tickat fort, ivarje fall för mig.
    Hur mår du Emmylou min vän?
    Fortfarande är tummarna tejpade för dig.
    Många kramar från pirrig Prick

• Pricken76

Men åh...hurra hurra för dig (och din man förstås).
    Förstår att det måste kännas overkligt. Det är detta du väntat på i så otroligt många år, säkert testat ett par gånger och alltid har det bara blivit 1 streck.
    Vad kul!
    Du får återkomma efter varje test....
    När ska du till HS på kontroll?

Åh vad jag är glad för din skull. Grattis vännen.
    Hoppas jag kan hänga på denna positiva trend....så kan vi följas åt hela vägen fram till mål.

Stor kram från GLAD Prick.

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2