• Bella

lätt för att bli gravid men svårt att behålla?????

ni som har lätt för att bli gravida men svårt att behålla barnet, och som har haft flera missfall på raken har ni gjort någon utredning? vad har de hittat för fel??

jag har lätt för att bli gravid men svårt att behålla den, nu är jag på mitt tredje mf på raken och nu tänker jag begära utredning...

• Svar på tråden lätt för att bli gravid men svårt att behålla?????
  • Steffie

ja, berätta mer!!!
    jag har funderat på om mitt missfall (19e veckan - fostren dog i 13e troligtvis) berodde på att jag struntade i att ta järntabletterna jag blev ordinerad... hmmm :-S

• Lehen

Fick fem men dom hittade inget fel på mig.
    Mitt sista var ett utomkveds som förstörde äggledaren, därför får vi nu hjälp genom ivf. Jag är ändå livrädd att även de försöken ska leda till ytterligare missfall..& jag förstår inte varför

• viki

Jag fick 6 tidiga MF och en MA i V 26, efter min 4 MF gjorde vi utredning ingen fel hittades. Efter MA ingen fel både på mig och min dotter, 10 månader efter jag kan inte bli gravid igen.

• AnnaBe

Jag har med lätt att bli gravid.. Blev gravid nån vecka efter jag tagit ut min pstav.. Men fick missfall i vecka 11 tror jag det va... Blev sen gravid direkt efter det igen men det slutade i missfall i vecka 7. Direkt efter det blev jag gravid IGEN och trodde inte att detta skulle gå vägen detta heller och räknade nästan med missfall igen men denna gången ville bebisen stanna och 8 månader efter det kom min dotter friskt men för tidigt född...

• pringles

Någon som varit med om att inte ha tillräkligt med graviditets hormonet?

• Boo77

Hej,

Jag har nu blivit gravid på första försöket två gånger i rad men sedan också fått väldigt tidiga missfall.

Missfall ett kom i vecka 6+2, men var förmodligen en missed abortion för mitt HCG var så lågt.

Nummer två trodde jag att jag var i vecka 8 när jag gjorde ett VUL och emryot hade slutat växa i vecka 5+, precis som den förra!

Nu vill man ju inte prova igen bara för att sitta och vänta på ett missfall så att man kan få en utredning! Har listat till mig enklare tester som sköldkörtel och vitamin som är vanliga blodprov.

• Flisa 1

hej på er !

Här é en till som har otroligt lätt för att bli gravid men
    får inte behålla dom.

har nu varit gravid i stor sett sen aprill men de har
    slutat med missfall i maj och i juli och är nu gravid
    igen.

Har haft sex missfall alla mellan v.7 och v.13

Har gjort utredning och dom har inte hittat någonting har
    inte fått någon vidare hjälp utan blivit tillsagd att gå hem
    och prova igen.....nu är de så att min utredning inte
    alls är tillräcklig för jag har jämfört med hur en "riktig"
    utredning ska gå till och min är inte fullständig. De har
    jag talat om för min läkare så om även detta slutar
    i missfall så ska de göras en riktig en.

Så kräv en ordentlig utredning och pucha hela tiden annars
    händer de ingenting jag har fått vara som en igel och endå
    så har jag fått nya doktorer och blivit rundskickad nå helt
    otroligt fick kräva att dom tog blodprov av både mig och
    min sambo och dra i några trådar utanför sjukvården som
    kände folk som jobbade på "rätt ställe" och fick snyfta och
    be men nu verkar jag ha träffat på en vettig läkare som
    verkar bry sig och de känns jätteskönt har tilloch med
    fått prata med en Cykolog (stavas de så och de va
    helt otroligt skönt att få häva ur sig över två års helvete.....

LYcka till alla ni nu som har haft missfall och begär utredning
    och ät vitaminer och folsyra och järn. Sen kan man ju få progesteron
    som kan hjälpa om man inte producerar de tillräckligt själv.

kram
    flisa

• marskatt

Samma här 2 missfall på 6 mån i v.10 och v.14
    Obduktion vissade inga tecken på fel??
    Jag blir tokig snart.

• Cyndee

3:e missfallet. Gravid med hjälp av Pergotime på kur 1, 3 och 5.
    Men det vill aldrig sitta kvar, kommer ut i vecka 6-7 typ.

Det var en som skrev så här till mig varför man får missfall i samband med Pergotime behandling:

Teorin är att det beror på att slemhinnans utveckling kan komma "i ofas" vid pergostimulering. Tabletterna lurar kroppen att hormonnivån är för låg och det gör att hypofysen börjar producera extra vilket stimulerar ÄL. Slemhinnans produktion halkar då ett par dagar eftergör att utvecklingen av slemhinnan ligger ett par dagar efter. = missfall???

Någon annan med erfarenhet av Pergo- tidigt missfall?

/Cyndee

• kattis

Hej!Jag har oxå lätt att bli gravid, men har haft tre ma, i v 13, 11 och 13 igen!men efter det första ma:t så fick jag en underbar frisk fin liten tjej, så jag måste oxå ha ett missfall till innan jag får utredning,,,tre på RAKEN måste man ha,,,tack så jävla mycket=(!Jag vågar inte heller bli gravid igen utan att veta vad som är fel så nu har jag iallafall bokat tid på vårdcentralen för att kolla upp sköldkörteln,,alltid en början!har symptom som extrem trötthet, torr hud, mm mm,,, vill ha ett syskon till min tjej ju, så jag hoppas nästan att det är nåt litet lättåtgärdat fel!

Svar på tråden lätt för att bli gravid men svårt att behålla?????