• Rosen3

lätt för att bli gravid men svårt att behålla?????

Har tre missfall bakom mig och ev ett pågående. Varit på VUL i vecka 7 men läkaren flyttade bak mig till vecka 6, syntes bara en hinnsäck. Ska tillbaka om två veckor. All denna väntan och oro. Har ställt in mig på missed ab igen. Har bara ömma bröst som gravsymtom och känner mig inte så gravid. 

Vi har gjort en utredning som inte visat något. Dock lite förhöjda TPO-antikroppar men läkaren vill inte göra något åt det då jag har bra TSH-värden. Jag har fått progesteron denna gång men annars får jag inga mer läkemedel verkar det som. 

• Rosen3
    Fiffi11 skrev 2023-09-14 18:11:31 följande:

Jag har ett pågående missfall och två gamla bakom mig, all innan eller i v 6 och det verkar inte som att man kan få en missfallsutredning om man inte passerar v 6. någon som vet?

Beklagar! Fick oxå nyligen ett missfall :( Vi tjatade till oss en utredning fast två av våra fyra missfall varit innan vecka 6. Vi gick privat på ett ställa som hade fler tider. 
  • Rosen3
    Fiffi11 skrev 2023-09-14 19:58:50 följande:

Kram till dig Rosen3 <3 det är skit helt enkelt. 

vad kostade utredningen? vi har påbörjat en fertilitetsutredning och tänker om man ska göra båda eller bara en. Hoppas att de hittar något som är jättejätteenkelt att rätt till så att nästa frö stannar 

Ja det är det verkligen. Så trött på detta nu. Man undrar ärligt talat hur folk ens kan få barn? Men men, hoppet kommer att komma tillbaka. Ska fasiken inte ge upp. Är det någon som är värd det så är det vi. 

På den privata klinik som vi gick till hade samma pris som den vanliga vården (Lanstingsfinaniserat) 300 kr för en utredning, eller man betalade 300 kr per läkarbesök. Vi gjorde både en fertilitetsutrednin och en missfallsutredning. Först tog det långt tid för oss att bli gravida efter andra missfallet och då gjorde vi den. Sen fick vi fler än tre missfall och då gjorde vi nästa utredning. 

• Rosen3
    Fiffi11 skrev 2023-09-14 19:58:50 följande:

Kram till dig Rosen3 <3 det är skit helt enkelt. 

vad kostade utredningen? vi har påbörjat en fertilitetsutredning och tänker om man ska göra båda eller bara en. Hoppas att de hittar något som är jättejätteenkelt att rätt till så att nästa frö stannar 

Och tack för peppen, det värmer <3. Håller såklart tummarna för er med. 
  • Rosen3

Hur går det för alla här? vi fick vårat 6:e missfall i augusti, efter det har vi tagit en paus. Har både testat trombyl, progesteron och kortison, inte hjälpt. Har börjat med levaxin nu och även ätit selen ett tag för att få ner mina TPO-antikroppsr. Är 34 år och skulle behöva pepp för att orka försöka, vill så gärna bli mamma!

Svar på tråden lätt för att bli gravid men svårt att behålla?????