• Maria 2

Risk det inte blir ägg till oss

På måndag blir det äggplock på donatorn.De sa igår de sett en risk att det inte blir ägg till oss.Mottagpar 2.....usch vad jag är orolig det inte blir några .....vi kanske inte får någon mer chans.Fyller 41 i april och efter det får vi ingen hjälp.Detta är första äd och vi har stått i kö sen jan -07. Känner att jag måste hitta en god med människa som kan tänka sig donera.har inga släktingar i rätt ålder som kan ställa upp. Någon som har några positiva ord att säga ? ang. risk för att bli utan ägg.Visst kan det hända en del till måndag ? kram

• Svar på tråden Risk det inte blir ägg till oss
  • Maria 2

Tack för stöttning.
    fille: tycker det känns oetiskt att göra det eftersom donatorerna är anonyma.Visst vill jag men....har svårt att stå för det.Man processar ju hela tiden...och hittills har det ju bara handlat om i sverige och dess regler.sen är det ju en fråga om hur länge man orkar och vad. Funderar....och vi har inte orkat prata om ev. fortsättning än. Har meilat ferten med frågor. Kram

• Maria 2

Jag har ju inte själv letat aktivt efter egen donator.de har ju tidaigare låtit så hoppfulla och positiva på ferten.Skillnad nu......

För det första bör man ju bo rätt nära varandra.Alltså nära samma sjukhus.Sen är det ju så att när man har egen donator gör man kors donation.Så den som hjälper mig...ger ägg till den först i kön och jag får dennes plats. Har läst om dem som donerar till syskon,släkt osv. Men det kan ju ställa saker på¨sin spets.är rädd för att vetskapen om vem man donerat till kan ge vissa problem. ????

Tror dock det finns många som kan tänka sig göra en STOR hjärteinsats och donera men frågan är inte tillräckligt upplyst.

Blir otroligt rörd av studentbruttans engagemang kring frågan.* KRAM*

ps har fått veta att OM vi har egen donator är åldersgränsen 43.

• Maria 2

MoJ

Tråkigt att höra om er situation. Förstår inte alls hur kö systemet fungerar.vi har ju nu 7 mån kvar innan jag fyller 41.Fick meil av läkaren igår. ang.kö situationen för vår del. Hon skrev att vi är priroriterade men vi har fler par före oss som också är prioriterade.......de kan inte lova att vi får något mer försök.de sa även det inför detta försök.Se det som er chans.....

kram

• Maria 2

Lika viktigt att frågan kommer upp och man diskuterar den , lika viktigt är det att prata om dessa saker och frågor.Även om man vet sin inställning är det bra med fler perspektiv och funderingar. Förundras över hur olika vi alla tänker i frågan men ändå kan ha samma inställning till donation.

*kram*

Svar på tråden Risk det inte blir ägg till oss