Maria2: Det måste vara jättenervöst att vänta över helgen men det kommer att gå fort bara du är sysselsatt med nåt annat och förs öker tänka på annat oxå trots att det inte går att helt sudda bort tankarna
Dessutom har du ju en chans att det blir ägg till dig även om de sa att det finns en risk att det inte blir nåt över....förresten hur kan de veta det?
Sen finns ju ytterligare ett alternativ ifall det inte går här i Sverige. Jag antar att du har stått i kö nånstans här i Sverige.
Jag och min sambo valde att göra äggdonation utomlands då jag var 43 och det inte skulle gå att få det i Sverige. Vi tog ett banklån och fick ganska snabbt tid till en klinik i Ryssland, AVA-kliniken. Inom 5 månader fick komma på besök, hormonbehandlas och nu i sept fick jag tillbaka två embryon och jag är gravid nu i v5.
Så inget är omöjligt. Men jag har haft och har fortfarande upp och nedgångar.
Jag vet att jag försökte tänka positivt under tiden jag hormonbehandlades och under hela tiden jag var i ryssland och även tiden efter. Jag säger inte att det är lätt men jag tror att tankarna påverkar oss mycket.
Sen finns ju oxå alternativet att du kan hitta en snäll själ som kan hjälpa dig med donation här i Sverige och då går det ju oftast snabbare har jag för mig!
Jag håller tummarna för dig inför måndagen och lycka till sen oxå!
Ha en fin helg!
Fille